Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My little Adam Danish Grows Up

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, April 29, 2006

Xccdnt

malam khamis tu dpt msg dr SAYANG dia ckp
nak tgk tomato accdt kat setiu...tkejut gak,siap tlingkup kete
pastu jumaat ptg p r tgk dia kat hospital KT...
syian plak...dia ok leh jln tp tgn jelah..dekat lenggang tkoyak kulit
tu makan masa gak nak baik..nak tumbuh isi balik...
tpkan nampak tomato cuti ni makin sihat ja...makan byk ek...
tp masa p xbyk sgt ckp dengan tomato...segan lagi...
tahlah kot2 dia thn sakit lagi,mesti xda mood...
bila tanya jwb sepatah,tanya plak jawab sepatah
but i hope tomato cepat sembuh...
ingat jgn bawak kete laju2 lg...bahaya tau..
ni aku pesan kat diri aku n kwn2 aku jugak...

Monday, April 24, 2006

RiNdUUUU

nape nasib aku malang sangat minggu ni ek...
dahlah sabtu ptg hari paling sedih sgt...uwaaa
kucing kesayangan aku mati kena lnggar kete...
sian sgt time dia mati...masa letak ubat kat dia, dia tarik nafas pjg2 sgt...
xsanggup nak tgk...ingat nak p bawak p klinik tp dah umur dia pendek...
mati jugak petang tu...petang tu jugak adik aku p tanam kat belakang rumah...
tinggallah kucing hitam dengan putih ja...tp kesian r kucing hitam,dia dah r
rapat dengan kucing tu..sekarang dah x de kawan...tido sorang2...petang tu
kucing hitam garang gila dah r tgk mata dia berair jaaa...mcm menangis ja...
rindu betul kat kucing tu...tulah aku, time ada depan mata xnak hargai...
bila dah xda tulah baru rasa....

Saturday, April 22, 2006

to FATIN HANANI!!!!!


Image hosting by Photobucket
happy besday 2 you...
happy besday 2 you...
happy besday 2 hanani...(hehehe)
happy besday 2 you...

selamat menyambut ari orang tua yekkk...
moga dengan bertambah usia ko makin matang...
dimurah rezeki...berjaya dalam hidup...n
yang penting kekal ke akhir hayat hubgan ko dgn abg eminem...aminn...
kawen jemput tau...lastly kim salam kat abg eminem ek...
pastu jgn cpt jeles,marah xtentu psl...mkn byk2...hehehe

tah apa aku merepek kat ko nie...

p/s:result dah kuar...nk jtuh jantung aku...maaa tkutnya nk hadapi zaman kemurungan...

Sunday, April 16, 2006

Hargailah dia....(^_^)

Jika kamu memancing ikan setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil terus ikan itu. Jangan sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu sahaja, kerana ia akan sakit oleh bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup.

Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang setelah dia mula menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya. Janganlah sesekali kamu terus meninggalkannya begitu sahaja, kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu.

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh. Cukuplah sekadar keperluanmu apabila sekali ia retak, tentu sukar untuk kamu menampalnya semula. Akhirnya ia dibuang sedangkan jika kamu cuba membaikinya mungkin ia masih boleh digunakan lagi.

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, terimalah seadanya. Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa. Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan kesilapan bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya akhirnya kamu kecewa meninggalkannya. Sedangkan jika kamu memaafkannya boleh jadi hubungan kamu akan berterusan hingga ke akhir hayat.

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan lain? Terlalu ingin mengejar kelazatan. Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan yang kamu pasti membawa kebaikan kepada dirimu. Menyayangimu. Mengasihimu. Mengapa kamu berlengah, cuba membandingkannya dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan kehilangannya apabila dia menjadi milik orang lain. Kamu juga yang akan menyesal....

Hargailah orang berada di hadapanmu sebelum dia pergi meninggalkanmu....

p/s:ini adalah ingatan untuk aku,aie,ajar,hana,yati n sahabat2 ku yang lain...hargailah...

khas buat sayang & bestfrend

aku tujukan lagu ni khas buat insan yang teristimewa dalam hidup aku...
kaulah byk merubah,mewarnai hidup aku...thanks sayang...
"Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau sekadar satu kebetulan...

Kita asyik membicarakan
Persoalan hidup dan pilihan
Serta kejujuran semakin berkurang
Masih tiada bertemu jawapan...

Walau kita dihadapkan dengan berbagai pilihan
Mengapa sering terjadi pilihan tak menepati
Hingga amat menakutkan menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus sebuah kehidupan yang kudus...

Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang utk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan..."

Dan ini buat seorang sahabat yang pernah hadir dalam hidupku, sesungguhnya kaulah teman yang paling istimewa dalam hatiku.. terima kasih kerana sudi menerimaku sebagai kawan baikmu..

"Kadangkala aku rasa ingin luahkan segalanya
Rahsia yang tersimpan di dada sekian lama
Namun kelu terus membisu menatap wajahmu
Daku malu tapi tak mahu kehilanganmu...

Ucapkanlah cinta
Ucapkan ku saja yang kau perlu setiap waktu
Sepanjang hayatmu
Ucapkan kau rindu
Daku yang kau mahu
Yang kau cari telah kau temui
Ku tidak tertahan lagi untuk ku mengaku ku cintamu...

Dan kadangkala kita hanya sedar keindahannya
Apabila ia sudah tiada di depan mata
Tidak rela kulepaskan satu-satunya insan
Yang berikan ku segala makna kehidupan...

Andai daku kau terima lebih dari teman biasa
Daku kan setia tak kubenarkan kau berairmata
Andai kau terima cintaku
Daku kan belaikan tanganmu
Di penghujung waktu kau dan aku di dunia..."

Saturday, April 15, 2006

aPPy BesDay

17 April 2006
uwek..uwek..uwek...
happy birthday 2 you....
happy birthday 2 you...
happy birthday 2 sayang....
happy birthday 2 you...
hope dgn btambahnya usia,
akan lebih mematangkan diri sayang...
dapat mendekatkan diri lebih lagi pada Allah,
dimurahkan rezeki n dipanjangkan umur...
dan juga berharap hubungan kita akan kekal sepanjang hayat...Aminn

Tuesday, April 11, 2006

Geng iT

Image hosting by Photobucket


hah nilah bestfrend aku kat kusza...
memang satu kpala habis...
tp yg selalu aku gaduh dgn yati...hehhe
bkn apa bestlah dpt mengusik yati...
dia ni cpt melenting...so aku apa lg
ajar plak cakap x serupa bikin...selalu mcm tu..
selalu kna mrh...nak ckp tp xleh pakai...tp sebenarnya dia baik ati...
hana lak dia nilah selalu kami buli...
beselah bdk bijak...xfham skit mulalah aku n da geng xnak bt keje...
semua nak harapkan dia...thanxlah ana...ko fham kami...
n ko bijak pun xda kedekut ilmu...best r dpt knal n kwn dgn ko
hana mesti ko kecewa ek aku xdpt p umah ko ek....
sorry hana...kalu aku tau blk terus xdpt dtg baik aku still duk umah yati...
aku dtg nextsemlah boleh.....sorry hana

My Love




sayang ni ida bagi kat sayang 4 da besday....
suka tak....hehehe

Sunday, April 09, 2006

(**,)+(**,)+(**,)=(**,)

hari aku suka sgt..
dapat gak jumpa my bestfrend
time skolah dulu...
hampir setahun aku x jumpa korang semua
yelah semua Bz dengan khidupan sendiri...
bawak haluan masing2...
semua aku tgk dah berubah imej...
yang ketara herda r...
biarlah janji korang semua bahagia....
tapi time jumpa korang aku tetiba jadi seorang pediam...
biasa selama ni orang yang appy,suka nyakat orang...
aaarggghhh biarlah korang nak cakap apa....
aku xtau knapa jadi mcm tue....
thank kat korang semua...
akhirnya dapat gak jumpa korang...
hope korang appy,success in ur life...
tp harap korang x lupa pada Allah...

C!NtA AbAD!


Dunia fana penuh cinta semulajadi
Apa dicinta kan berpisah darimu
Walau telah lama bersatu
Sering bergilirnya waktu

Dunia fana kosong cinta sejati
Cinta kepada Yang Mahasuci
Menghunjam dalam di lubuk hati
Tetap abadi di hati yang suci

BeCaUsE oF yOu

I will not make the same mistakes that you did
I will not let myself cause my heart so much misery I
will not break the way you did
You fell so hard
I've learned the hard way, to never let it get that far
Because of you
I never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side
So I don't get hurt
Because of you
I find it hard to trust
Not only me, but everyone around me
Because of you
I am afraid
I lose my way
And it's not too long before you point it out
I cannot cry
Because I know that's weakness in your eyes
I'm forced to fake a smile, a laugh
Every day of my life
My heart can't possibly break
When it wasn't even whole to start with
Because of you
I never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side
So I don't get hurt
Because of you
I find it hard to trust
Not only me, but everyone around me
Because of you
I am afraid
I watched you die
I heard you cry
Every night in your sleep
I was so young
You should have known better than to lean on me
You never thought of anyone else
You just saw your pain
And now I cry
In the middle of the night
For the same damn thing
Because of you
I never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side
So I don't get hurt
Because of you
I tried my hardest just to forget everything
Because of you
I don't know how to let anyone else in
Because of you
I'm ashamed of my life because it's empty
Because of you
I am afraid
Because of you
Because of you
p/s:to ajar my bestfrend in kusza

FoRgIVe Me My Frendz


Lama dah aku x update blog ni...
xtau r tetiba rasa malas ja nak malas...
ni biasa r time cuti, boring punya pasal
tp kiranya beruntung gak aku, keje pun dapat gak serve internet...
nilah bertambah semangat aku nak p keje
kalu x jgn harap r...hohoho
hana aku xtau jadi x perak..
rasa mcm payah ja...
maklum r dah keje..
nak jumpa member aku yang duk kemaman
pun susah...
sorrylah byk2...kat korang semua...
dulu aku yang berkobar2 nak p perak
last2 terbalik lak...huhuhu
sory yek...next sem leh???(**,)