Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My little Adam Danish Grows Up

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, July 25, 2006

Jangan lupa tahun ini 26 Julai 2006 = 1 Rejab 1427

Di antara pesanan Us. Wahidin Sukarno pada 10Julai,
2006 di surau Tabung Haji katanya:

8 amalan yang baik untuk dilakukan dalam bulan REJAB ini.
ada diantaranya yang kita semua dah tahu,
TAPI ada yang saya sendiri baru tahu,
mungkin kita dapat kongsi bersama.

@ Digalakkan bpuasa dlm bulan Rejab.
@ Hidupkan malam2nya dgn solat sunat, taubat,hajat dll.
@ Buat solat sunat Rejab 20 rakaat dgn 10 salam,waktunya selepas solat magrib hingga masuk waktu isyak aja.Bacanya.......
@ Bzikir "Lailahaillaulah" sebyak 1,000 setiap hari.
@ Selawati ke atas Nabi
@ Istifar banyak2
@ Bersedekah "niatkan nama anak2 kita, ibubapa dan lain2" semasa menghulurkannya.
@ Baca Al Quran atau baca surah ikhlas 11-12 kali setiap hari

KELEBIHAN BULAN REJAB
Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan dihari kiamat.

Sabda Nabi s.a.w.:Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Sya'aban bulanku & bulan Ramadhan bulan umatku.Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya,Sya'aban dengan malam NISFUnya Ramadhan dengan LAILATUL-QADARnya.Malam awal Rejab mustajab do'anya.

(Dalam Kitab Raudhoh Iman Nawawi)*
[1]Puasa sehari pada bulan Rejab mendapat syurga tertinggi (Firdaus).
[2]Puasa dua hari dilipat gandakan pahalanya.
[3]Puasa tiga hari pada bulan Rejab dijadikan parit yang panjang, yang menghalangkan dia keneraka (panjangnya setahun perjalanan).
[4]Puasa empat hari pada bulan Rejab diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah Dajal di hari kiamat.
[5]Puasa lima hari pada bulan Rejab, aman daripada azab kubur.
[6]Puasa enam hari pada bulan Rejab, keluar kubur bercahaya muka.
[7]Puasa tujuh hari pada bulan Rejab, ditutup daripada tujuh pintu neraka.
[8]Puasa lapan hari pada bulan Rejab, dibuka baginya lapan pintu syurga.
[9]Puasa sembilan hari pada bulan Rejab keluar dari kuburnya lalu,MENGUCAP DUA KALIMAH SHAHADAH tidak ditolak dia masuk syurga.
[10]Puasa 10 hari pada bulan Rejab Allah jadikan baginya hamparan perhentian di Titi Sirotolmustaqim pada tiap-tiap satu batu di hari kiamat.
[11]Puasa 16 belas hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang yang pertama menziarahi Allah di dalam syurga.
[12]Puasa 19 belas hari pada bulan Rejab, dibina baginya sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim a.s dan Nabi Allah Adam a.s.
[13]Puasa 20 hari pada bulan Rejab, diampunkan segala dosanya yang telah lalu. Maka mulailah beramal barang yang tinggi daripada umurnya(pembaharuan umur).Berkata Saidina Ali:
[14]Puasa Rejab 13 hari seperti puasa tiga ribu tahun.
[15]Puasa Rejab 14 hari seperti puasa sepuluh ribu tahun.
[16]Puasa Rejab 15 hari seperti puasa seratus ribu tahun.

Kelebihan bulan Rejab dari segala bulan seperti kelebihan Qur'an atas segala Qalam.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti puasa empat puluh tahun dan diberi minum air dari Syurga.

Puasa 10 hari pada bulan Rejab dijadikan dua sayap, terbang seperti kilat di atas Titi Sirotalmustaqim di hari kiamat.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti mengerjakan ibadat seumurnya.

Puasa pada awal Rejab, pertengahannya dan akhirnya seperti puasa sebulan pahalanya.

Bulan Rejab Syahrullah (Bulan Allah),
diampunkan dosa orang-orangyang meminta ampun dan bertaubat kepada Allah.
Puasa Bulan Rejab wajib baginya:

* Diampunkan dosanya yang lalu.
* Dipeliharakan Allah umurnya yang tinggal.
* Terlepas dari dahaga di hari kiamat.

Orang yang lemah dari berpuasa pada bulan Rejab hendaklah bersedekah tiap-tiap hari sekurang-kurangnya sebiji roti.Sasiapa bersedekah pada bulan Rejab seperti sedekah seribu dinar,dituliskan kepadanya tiap sehelai bulu ruma jasadnya seribu kebajikan,diangkat seribu darjat,dihapus seribu kejahatan.

Tiap sehari puasanya pada bulan Rejab dan sedekahnya pada bulan Rejab seperti ibadat seribu Haji dan Umrah.Dibina mahligai seribu bilik dan seribu bidadari,lebih cantik daripada atahari seribu kali.

Bulan Rejab bulan Allah. Bersedekah pada bulan Rejab dijauhkan Allah
daripada api neraka kerana kemuliaan bulan Rejab,Bulan Allah.
Allah jadikan di belakang bukit Jabal Qar bumi, yang putih yang penuh dengan
Malaikat dengan panji-panji berhimpun pada tiap malam
Rejab meminta ampun oleh mereka kepada Umat Muhammad.
Allah menjawap: Telah aku ampunkan mereka!Barangsiapa meminta ampun
(bersitighfar) kepada Allah pagi dan petang 70kali atau 100 kali,
pada bulan Rejab di haramkan tubuhnya daripada api neraka.

Sesiapa berpuasa sebulan pada bulan Rejab,
Allah berseru kepadanya:"Telah wajib hakmu atasKu,
maka mintalah olehmu kepadaKu. Demi ketinggian Ku dan kebesaranKu,
tidak Aku tolakkan hajatmu. Engkau adalah jiranKu dibawah `arasyKu,
engkau kekasihKu daripada segala makhlukKu,engkau terlebih mulia atasKu.
Sukakanlah kamu,tiada dinding antaraKu dan antara kau".(dari kitab RaudatulIfkar)

Puasa pada 27 bulan Rejab seperti berpuasa enam puluh bulan pahalanya.
Jika disertai dengan sedekah seperti puasa seribu tahun,
kerana kebesaran hari ISRAK-MIKRAJ.

Siapa melapangkan kekeruhan, kesusahan, kesempitan orang mukmin
pada bulan Rejab dikurniakan Allah kepadanya Mahligai yang besar
di dalam syurga Firdaus.

Siapa berpuasa tiga hari pada bulan Rejab dan beribadat pada malamnya(berjaga),
seperti dia berpuasa tiga ribu tahun.

Diampunkan baginya 70 dosa-dosa besar tiap-tiap hari,
ditunaikan 70hajat ketika keluar nyawanya daripada jasadnya,
70 hajatnya di dalam kuburnya, 70 hajat ketika terbang suhuf
(ketika Qur'an dinaik ketika berlalu di Titi Sirotalmustaqim.

Rejab ertinya ta'zim (kebesaran, keagungan,kemuliaan).
(Rahmat,pemurah, kebajikan). Kerana kebesaran,
keagungan dan kemuliaan bulan Rejab itu maka
Allah limpahkan rahmatNya, kemurahanNya dan
terhadap hamba-hambaNya yang beriman dan
beramal solih pada bulan Rejab, dengan berpuasa
pada siangnya dan beribadat pada malamnya.

Demikianlah peri keistimewaannya keagungan
bulan Rejab itu yangdinamakan dengan BULAN ALLAH.

REJAB bulan menabur benih.
SYA'ABAN bulan menyiram tanaman.
RAMADHAN bulan menuai.

REJAB menyucikan badannya.
SYA'ABAN menyucikan hatinya.
RAMADHAN menyucikan rohnya.

REJAB bulan taubat.
SYA'ABAN bulan muhibbah.
RAMADHAN dilimpahi pahala amalan.

semoga kita sama2 m'dpt manfaat....
wassalamWallahualam

Please Forgive Me

It still feels like our first night together
Feels like the first kiss and
It's gettin' better baby
No one can better this
I'm still hold on and you're still the one
The first time our eyes met it's the same feelin' I get
Only feels much stronger and
I wanna love ya longer
You still turn the fire on

So If you're feelin' lonely.. don't
You're the only one I'd ever want
I only wanna make it good
So if I love ya a little more than I should

Please forgive me I know not what I do
Please forgive me I can't stop lovin' you
Don't deny me

This pain I'm going through
Please forgive me
If I need ya like I do

Please believe me
Every word I say is true
Please forgive me
I can't stop loving you
Still feels like our best times are together
Feels like the first touch

We're still gettin' closer baby
Can't get close enough
I'm still holdin' on
You're still number one
I remember the smell of your skin
I remember everything
I remember all your moves
I remember you
I remember the nights ya know I still do

One thing I'm sure of
Is the way we make love
And the one thing I depend on
Is for us to stay strong
With every word and every breath
I'm prayin' That's why I'm sayin'...

Monday, July 24, 2006

Tanda2 kecil kiamat berdasarkan hadith....

1) Penaklukan Baitulmuqaddis.Dari Auf b. Malik r.a. katanya, Rasulullah s.a.wtelah bersabda: "Aku menghitung enam perkaramenjelang hari kiamat. "Baginda menyebutkan salahsatu di antaranya, iaitu penaklukanBaitulmuqaddis." - Sahih Bukhari

2) Zina bermaharajalela."Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yangseenaknya melakukan persetubuhan seperti himar(keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamatakan datang." - Sahih Muslim

3) Bermaharajalela alat muzik."Pada akhir zaman akan terjadi tanahruntuh,rusuhan dan perubahan muka. Ada yangbertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bilahal ini terjadi?" Bagindamenjawab; "Apabila telahbermaharajalela bunyian (muzik) dan penyanyi2wanita" -Ibnu Majah

4) Menghias masjid dan membanggakannya."Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialahmanusia bermegahan dalam mendirikan masjid"-Riwayat Nasai

5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat danhubungan dengan tetangga tidak baik."Tidak akan datang kiamat sehingga banyakperbuatan dan perkataan keji,memutuskan hubungansilaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga."-Riwayat Ahmad dan Hakim.

6) Ramai orang soleh meninggal dunia.br>"Tidakakan datang hari kiamat sehingga Allah mengambilorang2 yang baik dan ahli agama di muka bumi, makatiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yanghina dan buruk yang tidak mengetahui yang makrufdan tidak mengingkari kemungkaran" - Riwayat Ahmad

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat."Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialahdunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka' (orangyang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baikketika itu ialah orang yang beriman yang diapitoleh dua orang mulia" - Riwayat Thabrani

8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnyasahaja."Sesungguhnya di antara tanda2 telah dekatnya harikiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salamkepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja."-Riwayat Ahmad


9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnyatelanjang.Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. "Di antaratanda2 telah hari kiamat ialah akan munculpakaian2 wanita dan apabila mereka memakainyakeadaannya seperti telanjang".Bulan sabitkelihatan besar. "Di antara tanda2 telah dekatnyahari kiamat ialah menggelembung (membesarnya)bulan sabit." - Riwayat Thabrani

10) Banyak dusta dan tidak tepat dalammenyampaikan berita."Pada akhir> zaman akan muncul pembohong2 besaryang datang kepadamu dengan membawa berita2 yangbelum pernah kamu dengar dan belum pernah didengaroleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlahdirimudari mereka agar mereka tidak menyesatkanmudan memfitnahmu" - Sahih Muslim

11) Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksianyang benar."Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akanbanyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksianyang benar." - Riwayat Ahmad

12) Negara Arab menjadi padang rumput dan sungai."Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeriArab kembali menjadi padang rumput dan sungai2" -Sahih Muslim

Astaghfirullah..hampir semua dah ada =( ...

4 today

cam biasa...p kelas tp mcm makin semagat ja
aku nak belajar arab...biar r,camne pun aku nak tingkat gak result arab..
aku boleh buat...pastu nak study HCI rajin2...aku nak naik pointer aku balik...
harap2 sempat sampai sem6 ni sempat aku nak dpt 3pointer>...semangat baru
kalu x malu r aku,adik2 aku dpt msk U...aku hampeh...
pastu aku nak rajin2kan diri bangun subuh2 awal,mandi n study skit...
kla caoww dlu baby...

Monday, July 17, 2006

mood( - )

emmm,actually aku xde apo nak ckp..
juz tgn ja gtl nak menekan keyboard ni..
1st think i want 2 say...i miss u sayang(**,)
emm td msk kls human interface comp...sakitlah kepala,xnampak 1 habuk pun en. tulis..
jd dlm kls tadi aku xdpt nak tumpu..huhuhu..
dahlah pg td xda air...benggang gla..nasib aku nak solat subuh dah perasan,
terpaksalah aku p blok sebelah mandi...tensennya..
ni balik ni ada or xlg...
tp xpa rini sekurang2nya aku dpt update blog...
kla,caww dlu r..aku ni bukan reti karang2 panjang2..hehehe

Sunday, July 16, 2006

I'm come back

Allow my blog...
miss u so much..
lama xupdate,besalah dah msk kusza
mls nak update..biasa aku sorang ja ngadap pc..
ni campur dgn org..malu r nak tulis...
kalu aku karang ayat elok xpa...
ni macam hindu,baik skit hindu...hehehe...
xpalah kurangkan ngadap tnet...azam baru nak tingkat CGPA...
hope sampai akhir sem...aminn(**,)