Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My little Adam Danish Grows Up

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, August 22, 2008

Kiamat sudah dekat

a) Mengikut hadith umat Rasulullah akan hidup selama 1500 tahun… sekarang sudah 1439 =426 + 13 tahun hijrah… daripada ini kita ketahui kita akan bertahan dalam masa 61 tahun lagi.. Jikalau ini benar, bumi akan kiamat pada tahun 2066
b) Saintis telah menjumpai sebuah planet yang lebih kecil daripada bumi yang menghala ke bumi.. Ia telah dianggarkan bahawa planet itu akan melanggar bumi pada tahun 2014. Amerika akan cuba untuk menukarkan orbitnya dengan menembaknya dengan sebuah roket… Dan saintis juga telah menjumpai sebuah planet yang juga akan menghentam bumi… Ia dianggarkan akan melanggar bumi dalam masa 60 tahun lagi.. Dan planet ini lebih besar daripada bumi… Jikalau ini benar, dunia akan musnah pada tahun 2065….
c) Dan dikatakan kuasa Israel akan mencapai puncaknya pada tahun 2007… Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14 tahun, iaitu tahun 2022, disebabkan oleh penurunan semula Nabi Isa… . Dan hadith mengatakan bahawa Nabi Isa hanya akan hidup selama 40 tahun dan dunia akan kiamat pada hari Nabi Isa wafat.. Jikalau ini benar dunia akan kiamat pada tahun 2062… Dianggarkan Bumi Akan Kiamat Antara Tahun 2062-2066…
Wallahu’alam…
Semua ini telah dikaji… Dan yang dipercayai paling tepat ialah hadith yang mengatakan bahawa umat Rasulullah akan bertahan selama 1500 tahun… Kita telah berada di bumi ini selama 1439 tahun… Cubalah anda kirakan sendiri…
Beribadatlah wahai umat Islam sekalian… Ini adalah antara berpuluh-puluh artikel di internet yg seperti ini. Dan jangan tunggu artikel seperti ini dikeluarkan baru kita nak buat amal. Benda ni dah diajar sejak kita kecil lagi. Kiamat pasti tiba. hanya orang yang leka dengan dunia shj yang akan rugi. berhibur tidak salah tapi jangan lupa apa yang disuruh oleh Allah. Patuhi suruhan Allah dan tinggalkan yang mungkar. dan korang jangan risaula..aman dunia akhirat..sama-sama kita doakan kesejahteraan untuk semua umat Islam.

Ya allah luasnya neraka


Yazid Arraqqasyi dari Anas bin Malik ra. berkata: Jibrail datang kepada Nabi saw pada waktu yg ia tidak biasa datang dalam keadaan berubah mukanya,

maka ditanya oleh nabi s.a.w.: "Mengapa aku melihat kau berubah muka?"

Jawabnya: "Ya Muhammad, aku datang kepadamu di saat Allah menyuruh supaya dikobarkan penyalaan api neraka, maka tidak layak bagi orang yg mengetahui bahawa neraka Jahannam itu benar, dan siksa kubur itu benar, dan siksa Allah itu terbesar untuk bersuka-suka sebelum ia merasa
aman dari padanya."

Lalu nabi s.a.w. bersabda: "Ya Jibrail, jelaskan padaku sifat
Jahannam."

Jawabnya: "Ya. Ketika Allah menjadikan Jahannam, maka dinyalakan selama seribu tahun, sehingga merah, kemudian dilanjutkan seribu tahun sehingga putih, kemudian seribu tahun sehingga hitam, maka ia hitam gelap, tidak pernah padam nyala dan baranya. Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan terbuka sebesar lubang jarum nescaya akan dapat membakar penduduk dunia semuanya kerana panasnya.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu baju ahli neraka itu digantung di antara langit dan bumi nescaya akan mati penduduk bumi kerana panas dan basinya.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan satu pergelangan dari rantai yg disebut dalam Al-Quran itu diletakkan di atas bukit, nescaya akan cair sampai ke bawah
bumi yg ke tujuh.

Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan seorang di hujung barat tersiksa, nescaya akan terbakar orang-orang yang di hujung timur kerana sangat panasnya, Jahannam itu sangat dalam dan perhiasannya besi dan minumannya air panas campur nanah dan pakaiannya potongan-potongan api.

Api neraka itu ada tujuh pintu, tiap-tiap pintu ada bahagiannya yang tertentu dari orang laki-laki dan perempuan."

Nabi s.a.w. bertanya: "Apakah pintu-pintunya bagaikan pintu-pintu rumah kami?"

Jawabnya: "Tidak, tetapi selalu terbuka, setengahnya di
bawah dari lainnya, dari pintu ke pintu jarak perjalanan 70,000 tahun, tiap pintu lebih panas dari yang lain 70 kali ganda." (nota kefahaman: iaitu yg lebih bawah lebih panas)

Tanya Rasulullah s.a.w.: "Siapakah penduduk masing-masing pintu?"

Jawab Jibrail:
"Pintu yg terbawah untuk orang-orang munafik, dan orang-orang yg kafir setelah diturunkan hidangan mukjizat nabi Isa a.s. serta keluarga Fir'aun sedang namanya Al-Hawiyah.

Pintu kedua tempat orang-orang musyrikin bernama Jahim,

Pintu ketiga tempat orang shobi'in bernama Saqar.

Pintu ke empat tempat Iblis dan pengikutnya dari kaum majusi bernama Ladha,

Pintu kelima orang yahudi bernama Huthomah.

Pintu ke enam tempat orang nasara bernama Sa'eir."

Kemudian Jibrail diam segan pada Rasulullah s.a.w. sehingga ditanya: "Mengapa tidak kau terangkan penduduk pintu ke tujuh?"

Jawabnya: "Di dalamnya orang-orang yg berdosa besar dari ummatmu yg sampai mati belum sempat bertaubat."

Maka nabi s.a.w. jatuh pingsan ketika mendengar keterangan itu, sehingga Jibrail meletakkan kepala nabi s.a.w. di pangkuannya sehingga sedar kembali dan

sesudah sadar nabi saw bersabda: "Ya Jibrail, sungguh besar kerisauanku dan sangat sedihku, apakah ada seorang dari ummat ku yang akan masuk ke dalam neraka?"

Jawabnya: "Ya, iaitu orang yg berdosa besar dari ummatmu."

Kemudian nabi s.a.w. menangis, Jibrail juga menangis, kemudian nabi s.a.w. masuk ke dalam rumahnya dan tidak keluar kecuali untuk sembahyang kemudian kembali dan tidak berbicara dengan orang dan bila sembahyang
selalu menangis dan minta kepada Allah.(dipetik dari kitab "Peringatan Bagi Yg Lalai")

Dari Hadith Qudsi: Bagaimana kamu masih boleh melakukan maksiat sedangkan kamu tak dapat bertahan dengan panasnya terik matahari Ku.

Tahukah kamu bahawa neraka jahanamKu itu:

1. Neraka Jahanam itu mempunyai 7 tingkat

2. Setiap tingkat mempunyai 70,000 daerah

3. Setiap daerah mempunyai 70,000 kampung

4. Setiap kampung mempunyai 70,000 rumah

5. Setiap rumah mempunyai 70,000 bilik

6. Setiap bilik mempunyai 70,000 kotak

7. Setiap kotak mempunyai 70,000 batang pokok zarqum

8. Di bawah setiap pokok zarqum mempunyai 70,000 ekor

ular

9. Di dalam mulut setiap ular yang panjang 70 hasta

mengandungi lautan racun yang hitam pekat.

10. Juga di bawah setiap pokok zarqum mempunyai

70,000 rantai

11. Setiap rantai diseret oleh 70,000 malaikat


Mudah-mudahan ini dapat menimbulkan keinsafan kepada kita semua.....Wallahua'lam.

Al-Quran Surah Al- Baqarah Ayat 159 : "Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah Kami turunkan dari keterangan-keterangan dan petunjuk hidayat, sesudah Kami terangkannya kepada manusia di dalam Kitab Suci, mereka itu dilaknat oleh Allah dan dilaknat oleh sekalian makhluk"

Dari Abdullah bin 'Amr R.A, Rasulullah S.A.W bersabda:" Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat.."

Tuesday, August 19, 2008

tabahlah mel

kuatkanlah hatiku,
tabahkanlah diriku ini..
betapa sakitnya aku rasa
kenapa sukar sangat
untuk aku hidup
dengan penuh kebahagiaan

aku teringat akan kata-kata
dari novel pergilah sepi
kadang-kadang aku
memujuk diri ini
dengan kata-kata ini

"kingkong pengsan dicium unta,
beruk tayang bulu dada,
orang dirindu tak ingat kita,
buat apa nak ingat dia"

andai kata bkn takdir aku
jauhkanlahnya dariku
jika ia adalah takdirku
dekatlah dengannya..

jadikanlah hari ini
menjadi hari yang
baik dari hari semalam

ayat-ayat cinta by rossa

Desir pasir di padang tandus
Segar sang pemikiran hati
Terkisah ku di antara
Cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung Kupertaruhkan
Maafkan bila ku tak sempurna

Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu
Bila bahagia mulai menyentuh

Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus kutinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

cite yg aku tgk!!

before i cuti, i get some story drama or movie to asmat...
huhu puas hati...

movie
1)home alone 1
2)home alone 2
3)home alone 3
4)home alone 4
5)kungfu panda
6)ice princess
7)stomp the yard
8)shin chan (bermain dgn bdk nakal)
9)shin chan (menjadi lelaki pendiam)
10)shin chan (saya berlawan)
11)the bee
12)mujhhse dosti karoge
13)kill bill
14)korean fantasy
15)nannyMacPhee

drama
1)yama onna kabe onna epsd1-12(japannese)
2)gokusen 2 epsd1-10(japannese)
3)hanakimi epsd1-12(japannese)
4)snow white epsd1-16(korean)

Lonely Girl

Thursday, August 14, 2008

Rahsia Peribadi Mengikut Bentuk Gigi

JARANG DAN KECIL
Mereka yang memiliki bentuk gigi sebegini dikatakan suka menilai diri orang lain. Pasti ada saja yang kena pada pandangan mata mereka. Tapi yang tak syoknya, dia sibuk menilai orang lain tapi tak suka orang lain menilai atau mengkritik dirinya! Tak patut! Selain itu, dia juga sukar mengalah! Tapi kadangkala mengalah itu perlu. Apatah lagi kalau memang kamu yang bersalah.Beralah sajalah!

BERSAIZ SEDERHANA DAN RATA
Cantiknya gigi dia . Teratur sekali dipandang, macam gigi palsu pulak. Tapi gigi original tau!!
Orang yang memiliki bentuk gigi sebegini adalah seorang yang baik hati dan suka
menolong. Bak kata orang, ringan tulanglah. Kalau ada yang minta bantuan, pasti
tak dikecewakan. Sebenarnya mereka ini ingin sentiasa membahagiakan orang lain.
Boleh juga mereka tumpang gembira. Untungnya dapat kawan/ kekasih macam mereka ni kan?

BESAR DAN JARANG
Aduh! Rupanya orang yang bergigi besar dan agak jarang jaraknya antara satu
sama lain ini bersifat iri hati dengan kejayaan orang lain. Tak elok macam tu.
Itu kan dah rezeki mereka. Buat apa nak dengki. Menyakitkan hati kamu saja.
Lebih baik kamu belajar untuk terima kenyataan dan jangan asyik nak berdengki.
Selain itu, sifat negatif kamu juga, seorang yang keras kepala. Mulalah tarik muncung 44 inci kalau tak diikuti kemahuan. Tapi awas, mereka ini sanggup melakukan apa saja demi memastikan apa yang dikehendaki itu diperolehi. Bahayanya! Sebagai
kekasih/teman mereka, kamu harus berbanyaklah bersabar dengan sikap mereka itu apatah lagi dengan sikap manja yang dibuat buat tu. Erk! Gelemannya!

JONGANG DAN KECIL
Jangan ingat semua orang yang gigi 'ke depan' tu tak cantik . Ada juga
yang masih kelihatan manis dan cantik. Sekiranya giginya berbentuk agak jongang dan kecil, bermakna dia masih
lagi bertolak ansur dengan orang lain. Maknanya keras kepalanya itu bertempat
dan masih boleh dibawa berunding. Kata orang tu, dalam keras ada lembutnya!

JONGANG DAN BESAR
Benteng pertahanan kena kuat dan kukuh. Banyaklah bersabar kalau ada teman/kekasih seperti mereka ini. Menduga iman sungguh! Kamu haruslah kena banyak bersabar dan tahan saja dengan mulut celupar mereka tu. Mereka juga mudah mengeluh dan tak pernah puas hati dengan apa yang telah dimiliki. Sikap itu ada positifnya kerana mereka mudah menempa kejayaan dan akan sentiasa berusaha untuk menjadi yang terbaik. Selain itu, mereka ini agresif orangnya dan ringan tulang!

TIDAK TERSUSUN
Kadangkala tengok orangnya memang cantik. Tapi bila dia tersenyum menampakkan
giginya yang tak begitu rata dan sekata, mengurangkan kecantikan yang dimilikinya
itu. Namun kata orang, biarpun giginya tak cantik tapi hati budinya 'cantik'.
Usah kerana tengok gigi tak cantik maka ingat perangai pun tak berapa cantik
juga. Mereka ini merupakan teman bicara yang amat memahami. Tidak rugi menjadikan mereka ini sebagai tempat meluahkan hati kerana mereka sentiasa mendengar dan memberi nasihat. Mereka juga berpengetahuan luas biarpun sikapnya kebudak-budakan kadangkala merimaskan. Selain itu, mereka juga pandai
membahagiakan orang lain.

SEOLAH MASUK KE DALAM
Bila diperhatikan, struktur giginya seolah 'ke dalam' sikit. Ia menandakan bahawa
mereka seorang yang pemalu dan suka menyembunyikan sikap sebenar diri mereka
tapi mereka agak pasif. Selalunya mereka ini bersikap pendiam dan tidak begitu
pandai bergaul dengan orang lain. Selain itu, mereka juga cukup pandai menyimpan
rahsia kecuali kepada orang yang benar-benar telah meraih kepercayaan mereka.

KECIL DAN TERSUSUN
Selalunya berwajah keanakan dan tampak semakin menarik dengan gigi yang kecil
dan tersusun indah itu. Mereka yang memiliki gigi sebegini dikatakan suka menolong
orang dan boleh dipercayai percakapan mereka. Aduhai! Beruntungnya mereka yang
memiliki kekasih seperti ini kerana mereka seorang kekasih yang hebat!

Tuesday, August 12, 2008

Promise me the picture at ago resort

Monday, August 11, 2008

recursive

anybody help me???
i want to solve problem java
this is question : write a program that uses a recursive method to convert a number in decimal to a base b, where b is between 2 and 36. your should prompt the user to enter the number in decimal and in the desired base.
test your program on the following data :
9098 and base 20
692 and base 2
753 and base 16


help me plz.....

Sunday, August 10, 2008

time to camping!!!

hello everybody...
i'm so tired now, and my body like pain..huhu
actually i have came back from camping at ago resort rantau abang.
even i tired and my body like pain, the camping its ok for me..
so far alhamdulillah i can servive..but the food i dnt like this,i cannot eating..uweekk xbest langsung..xlalu nak makan..there great deal of activity expecially i like berkayak and event support for games to second year..heheh walaupun kalah jgk..next time i'll upload the picture ago resort..

Wednesday, August 06, 2008

reGisTeR suBjecT is faULt

uwaaarrhhh i receive msg from iman:

Salam...ida,iman ni.Nm ida ad dlm islam n alm sktr.Bek ida g cek kt pej am cpt...

im know,this is my mistake because i was register subject kod wrong,but i take subject islam dan ideologi masakini..so tommorow i must go to pej am to check register subject again..so far thanx u for iman 2 inform..i think hafriz and me is mistake register subjek elektif..because i take signature this subject...i need 2 inform to hafriz..
tensennyalah...kna bt kerja 2kali..