Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My little Adam Danish Grows Up

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, September 29, 2005

My BeSt FrIeNd

hajar...

ataupun boleh la dipanggil ayoung,sebab dia anak sulung...dia ni pandai masak n pandai memerintah orang...dia dah boleh jadi isteri org dah..hehehe...bab berniaga no1.....p/s:semoga menjadi businesswoman yg berjaya satu hari nanti...
bab berjalan pun no1..kalau jalan ngan ko memang penat giler...ko tau tak!!aku tau ...ko tau kan??Tau takper.....
aku harap ko lepas ni menjadi seorang couple yg baik pd syed..hehehe...ingat jaga pandangan tu..jgn duk usya org je...marah syed lak...aku hrp ko berdua bahagia..walau jauh dimata dekat dihati k..hargailah apa yang dah ada sekarang...jgn jadi mcm aku dah...

hana...

dia ni adalah anak sulung n seorang yang cantik n ramai laki nak dampingi dia ni..tp aku tabik r kat ko...ko tetap pada eminem yang satu...aku harap ko kekal ke akhir hayat dgn eminem...P/s: ingat kawen jemput aku, tp kalu kawen dgn eminem r...heheheh..satu lagi aku tabik kat ko...otak ko ni cap apa hah...nak kata makan,study,tido sama je tapi yg heran asal ko bijak...pas r kat aku skit ilmu2 ko dalam otak ko tu...aku nak gak merasa DL skali...Insyaallah...aminn...

yati...

member aku sorang ni seorang yang kalut,kuat makan tp bdn x jgak gmuk2,manja n yg pasti bla jumpa dgn si ajar pasti ada je nak gaduhnye...tp last2 baik je...bla kami marah ckp cuma gurau je...saje test power...satu hal lg aku heran...ko ni yati sms aje..bleh kata 23 jam duk sms dgn safa...sembang ape ke benda tah...kalu dulu siap kami yg duk ayat2 bdk laki ni terbalik lak...ko yg ajar kami...tp satu aku nak pesan jagalah baik2 apa yg yati dpt skrg,ssh nak dapat taste sendiri tau...ida pun x dpt2 lg...ida harap yati kekal ke akhir hayat dgn safa tu...n last skali jgn curang dgn safa...abaikan saje..bdk yg nak kat yati tu...nnt nyesal x sudah lak...

P/s:aku rasa lps korang baca ni mesti aku kena serang hendap...hehehe...tp aku tulis ni mmg btul pun...relaks r...

Mari Amalkan.....

Perihal 7 Ayat

Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia terpandang mulia di sisi Allah dan Malaikat serta diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih di lautan.

1. Mengucap "Bismillah" pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2. Mengucap "Alhamdulillah" pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.

3. Mengucap "Astagfirullah" jika lidah terselip perkataan yang tidak patut

4. Mengucap "Insya Allah" jika merencanakan berbuat sesuatu di hari esok.

5. Mengucap "La haula wala kuwwata illa billah" jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.

6. Mengucap "inna lillahi wa inna ilaihi rajiun" jika menghadapi dan menerima musibah.

7. Mengucap La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah" sepanjang siang malam sehingga tak terpisah dari lidahnya dari tafsir hanafi, mudah-mudahan ingat, walau lambat-lambat mudah-mudahan selalu,walau sambil lalu mudah-mudahan jadi bisa, kerana sudah biasa

Tuesday, September 27, 2005

Cantiknya Wanita....

Copied from Bulletin in Friendster..
Title:cantiknye...WANITA!

Message:
Allah berfirman:"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa.Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan.

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakanyang seringkali datang dari anak-anaknya.

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."Aku memberinya kepekaan untuk mencintaianak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya.

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukungsuaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahuibahwa seorang suami yang baik takkan pernahmenyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk beradadisisi suaminya tanpa ragu.

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untukdititiskan. Ini adalah khusus miliknya untukdigunakan bilapun ia perlukan.

"Kecantikan seorang wanita bukanlahdari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus
dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya,tempat dimana cinta itu ada.

"Setiap Wanita itu cantik...
kalau akhlaknya cantik....

yang mengalahkan ilmu itu ''NAFSU''
yang mengalahkan nafsu itu ''TAQWA''

Misteri....

TUJUH PERKARA GANJIL


Terdapat seorang pemuda yang kerjanya menggali kubur dan mencuri kain kafan untuk dijual. Pada suatu hari pemuda tersebut berjumpa dengan seorang ahli ibadah untuk kenyatakan kekesalannya dan keinginan untuk bertaubat kepada Allah s. w. t. Dia berkata,"Sepanjang aku menggali kubur untuk mencuri kain kafan, aku telah melihat 7 perkara ganjil yang menimpamayat-mayat tersebut. Lantaran aku merasa sangat insaf atas perbuatanku yang sangat keji itu dan ingin sekali bertaubat."

"Yang pertama, aku lihat mayat yang pada siangharinya menghadap kiblat. Tetapi pabila aku menggali semula kuburnya pada waktu malam, aku lihat wajahnya telahpun membelakangkan kiblat. Mengapa terjadi begitu, wahai tuan guru?" tanya pemuda itu. " Wahai anak muda, mereka itulah golongan yang telah mensyirikkan Allah s. w. t. sewaktu hidupnya. Lantaran Allah s. w. t. menghinakan mereka dengan memalingkanwajah mereka dari mengadap kiblat, bagi membezakan mereka daripada golongan muslim yang lain," jawab ahli ibadah tersebut.

Sambung pemuda itu lagi, " Golongan yang kedua, aku lihat wajah mereka sangat elok semasa mereka dimasukkan ke dalam liang lahad. Tatkala malam hari ketika aku menggali kubur mereka, ku lihat wajah mereka telahpun bertukar menjadi babi. Mengapa begitu halnya, wahai tuan guru?" Jawab ahli ibadah tersebut," Wahai anak muda, mereka itulah golongan yang meremehkan dan meninggalkan solat sewaktu hidupnya. Seungguhnya solat merupakan amalan yang pertama sekali dihisab. Jika sempurna solat, maka sempurnalah amalan-amalan kita yang lain,"

Pemuda itu menyambung lagi, " Wahai tuan guru,golongan yang ketiga yang aku lihat, pada waktu siang mayatnya kelihatan seperti biasa sahaja. Pabila aku menggali kuburnya pada waktu malam, ku lihat perutnya terlalu gelembung, keluar pula ulat yang terlalu banyak daripada perutnya itu." " Mereka itulah golongan yang gemar memakan harta yang haram, wahai anak muda,"balas ahli ibadah itu lagi.

" Golongan keempat, kulihat mayat yang jasadnya bertukar menjadi batu bulat yang hitam warnanya. Mengapa terjadi begitu, wahai tuan guru?"Jawab ahli ibadah itu, " Wahai pemuda, itulah golongan manusia yang derhaka kepada kedua ibu bapanya sewaktuhayatnya. Sesungguhnya Allah s.w. t. sama sekali tidak redha kepada manusia yang menderhakai ibubapanya."

"Ku lihat ada pula mayat yang kukunya amat panjang,hingga membelit-belit seluruh tubuhnya dan keluar segala isi dari tubuh badannya," sambung pemuda itu. " Anak muda,mereka itulah golongan yang gemar memutuskan silaturrahim.Semasa hidupnya mereka suka memulakan pertengkaran dan tidak bertegur sapa lebih daripada 3 hari. Bukankah Rasulullah s. a. w. pernah bersabda, bahawa sesiapa yang tidak bertegur sapa melebihi 3 hari bukanlah termasuk dalam golongan umat baginda," jelas ahliibadah tersebut.

" Wahai guru, golongan yang keenam yang aku lihat,sewaktu siangnya lahadnya kering kontang. Tatkala malam ketika aku menggali semula kubur itu, ku lihat mayat tersebut terapung dan lahadnya dipenuhi air hitam yang amat busuk baunya," " Wahai pemuda, itulah golongan yang memakan harta riba sewaktu hayatnya," jawab ahli ibadah tadi.

" Wahai guru, golongan yang terakhir yang aku lihat,mayatnya sentiasa tersenyum dan berseri-seri pula wajahnya. Mengapa demikian halnya wahai tuan guru?" tanya pemuda itu lagi. Jawab ahli ibadah tersebut, "Wahai pemuda, mereka itulah golongan manusia yang berilmu. Dan mereka beramal pula dengan ilmunyasewaktu hayat mereka. Inilah golongan yang beroleh keredhaan dan kemuliaan disisi Allah s. w. t. baik sewaktu hayatnya mahupun sesudah matinya." Ingatlah,sesungguhnya daripada Allah s. w. t kita datang dan kepadaNya jualah kita akan kembali. Kita akan dipertanggungjawabkan atas setiap amal yang kita lakukan, hatta amalan sebesar zarah.

Saje-sajer jer....

1. Whose picture is it that you keep in your wallet?
= em...i,mama n abah

2. What time do you usually go to bed?
= erm...1-3(based on my activities)

3. What was the last thing you did before fillingthis survey?
= sms..

4. Who are the people you always meet the most?
=my friends la...

5. Who's the person you're gonna call if you needhelp?
= erm..999?

6. What's on your mind right now?
= blank..

7. Who's number on your speed dials?
= my mum n dad n aja, ti, ana, aie

8. With whom do you wanna be to have fun?
= power puff girls..

9. What movie do u wanna watch now?
= none

10. When was the last time you went out?
= p bandar KT

11. Who do you hate the most for now?
= none

12. When was the first time you slept alone?
= aa? do i sleep with sumbody?hehe...

13. What do you wanna do for now?
= finish answering this..

14. What do you do everyday besides eat and sleep?
=bath n pray

16. are you a animal lover?
= owh yes..

17. Colors that make you happy?
= pink n silver..

18. Most fav thing in your room?
= my blankie

19. What was the last thing you bought for yourroom?
= erm..dunno..i don't even see my new room yet..

20. Any instruments in your room? what is it?
= none

21. Can you cook?
= of course... unbelievable?

22. Miss someone?
=yes...i miss mama,abah,aie n baby..

23. Plan to buy something?
= yea...i need a car...plz anyone?!!huhu

24. Are you satisfied with your life now?
= hurm...maybe..

25. Do you like seafood?
= not sure.. maybe..

26. Breakfast or dinner?
= breakfast

27. What do you usually eat for breakfast?
= depends on what the cafe cook...

28. Did you eat breakfast today?
= yes..

29. Do you recycle?
= err...recycle?hehe no :P

30. Do you have a laptop?
= yup..my lovely hubby...

31. What's your favorite fast food?
= erm..dunno..

32. Cats or dogs?
= cats

33. Salty or sweet?
= spicy??hehe

34. City or country?
= country

35. How do you prefer to spend your holiday?
= sleep all day long bley??

36. Is kissing normal for your age?
= ha?? no matter it's normal or not for my age, but it's not normal for muslim..

37. Are you athletic?
= i used to be..

38. Do you swear?
= erkk..sumtimes..

39. Would you ditch your friends for a date?
= emmm....

40. Do you have your own cell phone?
= yup

41.what do you wear to bed?
= baju tidur la..

42. Ever had a crush on a teacher?
= err...x pernah la lagi

43. Coke or pepsi?
= pepsi

44. Sugar or spice?
= spice

45. Can you use chopsticks?
= not really...

46. Do you like to read for pleasure?
= very much

47. Do you care about getting good grades?
=for sure..

48.Have u ever fallen sleep in clas?
= i used to be..in school..especially arabic subject..

49. Get a job or ask your parents for money?
= both heheh

50. Is your dad strict?
= no..open minded..

51. Do your parents give you enough privacy?
= hurrm.....sort of

52. Do your parents trust you?
= i think they do..

53. Would you trade places (in life) with yourbestfriends?
= yes i wish!

54.Does your best friend get on your nerves?
= hmm..no comment

55. Do you tell your mom everything?
= nope

56. What's the first thing you do when you go into the bathroom?
= ha?erm...ntah..

Heart....

Renungkanlah..Pasal Hati
copied from friendster...


Hati:

Nah, ambil la benda ni.

Apa ni?

Ini adalah hati.Hati aku.

Hati kau? Hmm.. kenapa kau sudi kasi kat aku?

Sebab kau dah jadik sebahagian dari aku.Kau lebih dari seorang kawan.Terima kasih.... ianya bererti. Aku terlalu menghargainya.

Oh ye ke...

tapi maaf.

Untuk apa?

Sebab, hati tu aku tak beri sepenuhnya.Cuma sebahagian saja..

Maksud kau?

Aku beri hati aku dan aku tak beri kesemuanya. Aku takut aku tiada hati untuk diri aku sendiri.
Mungkin aku takut, hati itu tidak akan dijaga dengan sebaik-baiknya. Ianya bukan seperti barangan lain seperti duit, permata dan sebagainya.Hati ini penuh mistik,ada keajaiban yang tersendiri.

Mistik? Kelakar bunyinya..

Mungkin kelakar. Tapi itu realitinya.Ia juga berubah mengikut rentak hidup engkau.Rentak perasaan orang yang aku beri. Jika dia betul-betul ikhlas, hati ini akan indah dan bersinar.Tapi, jika dia mempersia-siakannya, hati ini akan malap. Mungkin akan terus mati untuknya. Ianya bukan satu benda yang percuma. Hati ini diberi hanya kepada insan yang terpilih sahaja. Insan yang istimewa.Dan kau adalah salah seorang daripada mereka, kerana naluri aku terlalu percayakan kau.

Aku insan terpilih?

Ya, kau yang terpilih. Hati ini sering bertukar-tukar mengikut perasaan orang yang diberikan. Ianya terlalu sensitif. Tapi ianya cukup kebal dan kental pada musuh aku."Musuh", mungkin terlalu kejam untuk aku memperkatakan perihal mereka ini. Ianya tak berubah-berubah seperti yang terjadi jika hati ini diberi pada orang yang istimewa. Hati aku hanya tinggal sebahagian sahaja. Ada orang yang tidak pernah memulangkannya, walaupun aku hanya pinjamkan sekejap. Ada yang pulangkan dengan penuh kelukaan. Ada yang sudi berikan sebahagiaan hatinya pula sebagai ganti. Dan jika kau nak tahu, setiap hati manusia ada nilai yang tersendiri. Setiapnya terlalu mistik! Cuma satu saja yang kau tak mengerti. Sekali hati itu terluka, kadangkala sukar nak mengubatinya. Ada kalanya, mengambil masa yang lama untuk itu.Dan bila tiba sesuatu yang tidak diingini, mungkin pemilik hati itu akan menyendiri buat seketika..sehingga hatinya pulih seperti sediakala.Hati yang diberi ini bukan untuk suka-suka. Ianya lahir atas satu kepercayaan. Dari situ, wujudlah kasih sayang. Jika hilang rasa percaya itu, maka sukarlah untuk hati itu kembali indah..

"If Tomorrow Never Comes"

If Tomorrow Never Comes"
Sometimes late at night
I lie awake and watch her sleeping
She's lost in peaceful dreams
So I turn out the lights and lay there in the dark
And the thought crosses my mind
If I never wake up in the morning
Would she ever doubt the way I feel
About her in my heart

If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way to show her every day
That she's my only one
And if my time on earth were through
And she must face this world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes

'Cause I've lost loved ones in my life
Who never knew how much I loved them
Now I live with the regret
That my true feelings for them never were revealed
So I made a promise to myself
To say each day how much she means to me
And avoid that circumstance
Where there's no second chance to tell her how I feel

If tomorrow never comes
Will she know how much I loved her
Did I try in every way to show her every day
That she's my only one
And if my time on earth were through
And she must face this world without me
Is the love I gave her in the past
Gonna be enough to last
If tomorrow never comes

So tell that someone that you love
Just what you're thinking of
If tomorrow never comes

mY aLL

I am thinking of you
In my sleepless solitude tonight
If it's wrong to love you
Then my heart just won't let me be right
'Cause I'm drowned in you
And I won't pull through
Without you by my side

I'd give my all to have
Just one more night with you
I'd risk my life to feel
Your body next to mine
'cause I can't go on
Living in the memory of our song
I'd give my all for your love tonight

Baby can you feel me
Imagining I'm looking in your eyes
I can see you clearly
Vividly emblazoned in my mind
And yet you're so far
Like a distant star
I'm wishing on tonight

I'd give my all to have
Just one more night with you
I'd risk my life to feel
Your body next to mine
'cause I can't go on
Living in the memory of our song
I'd give my all for your love tonight

I'd give my all to have
Just one more night with you
I'd risk my life to feel
Your body next to mine
'cause I can't go on
Living in the memory of our song
I'd give my all for your love tonight
Give my all for your love
Tonight

Aku & Disember

* Sangat setia dan pemurah.
(Betul tu 80%)
* Bersifat patriotik.
(Adalah kot, tp x sgt)
* Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.
(Aktif permainan ye, tp pergaulan kurang r...)
* Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.
(Tepat sekali hehehe....)
* Bercita-cita tinggi.
(Memang r bercita-cita tinggi, sape xnak????)
* Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
(Dulu-dulu suka gak tp skrg dah kurang...)
* Seronok bila didampingi.
(Ek,mestilah tp org yang disayangi je..)
* Suka bercampur dengan orang.
(Tak sgtlah...huhuhu)
* Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
(oh yeah...)
* Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
(Betul tu....)
* Tidak pandai berpura-pura.
(yang ni lagi betul...bak kata frend aku x leh ambik jd pelakon langsung..hehehe)
* Cepat marah.
(Kalu yang memang tahap Kritikal r n Time tgh tensen...sedihh...)
* Perangai yang mudah berubah-ubah.
(Tol tu...hehehe...)
* Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
(Memang dah...)
* Benci pada kongkongan.
(yes, lagi kongkong lagi aku buat...)
* Suka berlawak.
(yea kot (",)...)
* Pandai buat lawak dan berfikiran logik
(Buat lawak yea...tp logik ni tgk masa r...)

P/s:80% dr kajian ni tepat2 kena btg hidung aku sendiri...hehehe

Kawen

Awal Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa..naik lrt ke..drive
ke..teksi ke.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Jom kita pergi shopping"
Suami : "apa shopping moping..?..aku kompang kang...."

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "OK..no problem.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?"
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.."
Suami : "awak nikah je lah ngan mamak kedai tu..."

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang mengandung.."
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.."
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Cuba awak tegur anak tu sikit.."
Suami : "Haiii..anak awak..memang ikut mak...gerenti bengong nyer..."

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "OK..no problem.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : "Saya penat, awak ajelahh yang buat.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.."
Suami : " apa kata awak masak, awak kemas, awak buat sumer...saya nak kuar ngan maid kita yg baru ni...."..

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Apa yang ayang inginkan.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?"
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?"
Suami : "kompang nak ?"...

***

Awal Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "takpe, biar abang masak.."
Pertengahan Perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : "masak jer la apa2 jer.."
Penghujung perkahwinan
Isteri : "Ayang tak pandai masak.."
Suami : " bakar je lar dapur tu..."...

Cerita Seorang Cucu

Seorang datuk dan cucunya sedang berjalan-jalan. Kerana hari panas mereka beristirahat di bawah pohon yang di depannya ada kolam ikan. Si cucu nie memang suka menanyakan berbagai soalan kepada datuk.

"Tok, adakah atok akan memberi saya duit RM100, bila saya berhasil menegakkan seekor cacing tegak lurus di atas tanah?" Si datuk tak percaya. Fikirnya mana boleh. Kata datuk: "Ok, kalau berjaya, besok atok kasi kamu RM100." Si cucu lantas mencari cacing di pinggir kolam. Terjumpa seekor. Dibawanya cacing tersebut ke depan datuknya. Lalu si cucu mengambil hair-spray dari poket baju. Si cacing yang malang disprey beberapa kali, lantas mati keras. Dengan mudah si cucu menegakkan cacing tegak lurus di atas tanah. Si atok kagum, cucunya memang bijak. Sampai di rumah berceritalah si cucu tentang janji datuk pada neneknya. Si nenek mendengar penuh kagum. Leka bercerita si cucu pun tertidur. Pagi esoknya si nenek mencari cucunya sambil membawa duit RM200.

"RM100 dari atok, dan RM100 lagi dari nenek untuk idea yang bagus." kata sang nenek. Si cucu melopong tak paham.

habis madu sepah dibuang

Bingkisan ini ku tuliskan buat renungan mereka yang bergelar insan..Insan???

Hidup ini penuh dengan kekalutan..penuh dengan kekecewaan..Takdirkah yang perlu dipersalahkan? Atau kerakusan manusia yg menjadi dalang? Seringkali aku bertanya, kenapa semua ini berlaku?..dan setiap kali itulah jugak aku kecewa, hampa!!

Kisah hidupku bermula di sebuah pub terkenal di ibu kota. Aku ditempatkan di suatu tempat yg sempit bersama 19 yg lain. Taukey Leong..yaaaa..aku masih ingat nama itu..dialah yg memiliki kami..

Suatu malam datang seorang lelaki bernama Joe, Aku tak pasti apa yg dibincangkan oleh Joe dgn Taukey Leong..apa yg aku ingat..setelah itu Joe menghampiri dan membawa aku pergi.. aku resah meninggalkan kawan-kawan yang lain. Mereka hanya mampu melemparkan pandangan sayu penuh simpati padaku dan jugak pada diri mereka sendiri..kerna mereka sedar, mereka juga bakal menerima nasib yang sama.

Joe membawa aku berjalan-jalan menyusuri kaki lima ibu kota dengan riang..sungguh indah pemandangan bandaraya ini..alangkah bahagianya jika aku dapat menikmati malam-malam begini tanpa kongkongan..tanpa perlu menjadi hamba kepada sesiapa.. Tiba-tiba Joe berhenti..melabuhkan punggung sambil tersenyum, menyeringai seolah-oleh ada sesuatu yg sedang mengeletek nafsunya..perlahan-lahan Joe menyentuh tubuhku..dilurut-lurutnya berkali-kali..aku rimas diperlakukan sebegini, namun apakan daya..sebagai makhluk yg lemah aku hanya mampu membiarkan tangan sasa itu menguliti sekujur tubuhku. Joe semakin rakus..aku dikucupnya berkali-kali..terasa sekujur tubuhku membahang...uhhh!! TIDAK!!!! Raungan itu hanya mampu berkumandang di benakku..tubuhku semakin longlai dikerjakan Joe. Sampainya hatimu Joe..engkau manusia berhati binatang!!!syaitan!!! bertopengkan manusia..

Joe menghela nafas panjang..bibirnya dijauhkan dari tubuh monggelku..apakah dia sudah sedar akan perbuatannya??apakah dia kini menyesal?..Syukurlah jika begitu..masih ada rupanya secebis perasaan simpati dalam hati yg tadinya bagai ditunggang iblis.. Suasana sepi seketika..Joe senyap tanpa sebarang bicara..entah berapa kali jam di tangan direnunginya... Sayup? kedengaran beberapa suara..seakan menghapiri kami..Joe kelihatan begitu gembira menyambut kehadiran beberapa orang lelaki itu..Seorang darinya merenung tajam kearah tubuh bugarku ini..aku resah dengan renungan itu..renungan yg dipenuhi nafsu serakah..

Joe memperkenalkan aku pada nya..Roy, begitu jugak dengan yg lain-lain...Jack, Poie dan si gemuk itu..Agi. Roy membisikkan sesuatu pada Joe..dah tanpa ku sedar aku kini berada dalam genggaman Roy. Perkara terkutuk tadi dilakukan lagi, dari tangan ke tangan aku berpindah, aku dikucup..diisap..diramas sepuas-puasnya Aduhh!!! aku tak mampu lagi menahannya..seluruh tubuhku bagaikan hancur menjadi abu. Tubuhku dikecap mereka sepuas hati..dan akhirnya, setelah mereka puas memperlakukan diriku, aku dihumbankan di tepi longkang. Habis madu sepah dibuang!!! maruah hidupku hancur..aku diperlakukan lebih hina daripada seekor anjing..Kenapa manusia begitu kejam?..tidakkah mereka sedar..aku juga punya harga diri??? syaitan-syaitan itu tak mungkin akan mengerti..Kini..tinggallah aku sendirian..menangis..merintih mengenangkan nasib hidupku.

Ya..inilah nasib hidupku!!!!!!!!!!




Yang Benar,
SEPUNTUNG ROKOK

Rokok lah .... abih korang pikir apa huh? :)
Kusyuk nampak membaca....hehehhehe.

Pagi yang Damai

Pada pagi yang ceria di dalam kelas darjah 3 Anggerik Cikgu Fatin bertanya pada anak muridnya kemana mereka ingin pergi bercuti bersama keluarga pada musim cuti sekolah yang akan datang.

Cikgu : Dania pada musim cuti sekolah nanti kamu nak pergi kemana ?

Dania : Saya nak balik kampung atuk saya di Pahang.

Cikgu : Kamu Hafiz?

Hafiz : Saya nak pergi Genting Highland.

Cikgu : Kamu Khairi?

Khairi : Saya teringin nak pergi bulan la cikgu.

Semua murid-murid ketawakan Khairi.

Cikgu : Khairi.. kalau nak pergi bulan kena jadi angkasawan dulu...ok. Kamu pula Adam.

Dengan semangat Adam menjawab...

Adam : Saya nak pergi Matahari...

Cikgu : Adam... matahari kan panas mana ada manusia pergi sana....

Adam : Kita pergi malam.....