Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My little Adam Danish Grows Up

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, December 23, 2006

SAYANG2

sayang-sayang orang "hansome" tak sembahyang
nabi yusuf hansome juga
pun sembahyang..............
sayang-sayang
orang cantik tak sembahyang
siti fatimah cantik
pun sembahyang..................
sayang-sayang
orang kaya tak sembahyang
nabi sulaiman juga kaya
pun sembahyang............
sayang-sayang
orang miskin tak sembahyang
nabi isa miskin
pun sembahyang..........................
sayang-sayang
orang tua tak sembahyang
nabi adam miskin
pun sembahyang...............
sayang-sayang
budak budak tak sembahyang
hasan dan husin budak juga
pun sembahyang..............
sayang sayang
panglima perang tak sembahyang
khalid bin walid panglima perang
pun sembahyang...............

Sunday, November 05, 2006

soO cUtE

Photobucket - Video and Image Hosting
i like butterfly,it's sooo beautiful, cuteee,honey...
hubby rindu kat hubby r...
hubby jwb final leklok ek...

Lelaki ensem vs lelaki tak ensem ...

Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap:: woow, cool giler...
kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus...

kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect
kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap: memang.... muka pun macam pecah rumah!

kalau lelaki handsome menolong perempuan yg diganggu
perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero filem!
kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia...

kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat...
kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan tuh!

kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...(terdiam, tapi telunjuknya meliuk-liuk
dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)...

kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus...penuh kasih sayang
kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harusmenyayangi...

kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching... hebat luar dalam
kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?...

kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya tersebar
kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnyaya?...

kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap:ini barulah lelaki gentlemen
kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang begitu....

kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder tocry on
kalau lelaki tak handsome bersedih
hati perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan ni?

Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting







Berkahwin dgn Programmer

Kawan Kawan, Sebelum anda memutuskan untuk berkahwin dengan seorang "programmer" anda perlu pikir dengan semasak-masaknya dulu sebelum anda menyesal dikemudian hari. Ini adalah contoh daripada seorang isteri yang mengadu pada mengenai hubungan dia dan si suami, seorang PROGRAMMER setiap hari.

Suami : (Setelah balik lewat dari pejabat) "Selamat malam sayang, sekarang saya logged in."

Isteri : Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?

Suami : Bad command or filename.

Isteri : Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat pejabat suruh abang beli!

Suami : Errorneous syntax. Abort?

isteri : Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat?Hahaa..... Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv? Mana dia?

Suami : Variable not found...

Isteri : Abang nih memang tak bole harap la. Bakkad kredit abang. Biar saya pergi belikan dan shopping barang dapur sekali.

Suami : Sharing Violation. Access denied...

Isteri : Abang ni tak sayang saya ke? abang lebih sayang komputer abang tu dari saya. Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.

Suami : Too many parameters...

Isteri : Saya menyesal pilih abang sebagai suami saya. Harapkan muka je hensem.

Suami : Data type mismatch.

Isteri : Abang nih memang betul-betul tak bergunala.

Suami : It's by Default.

Isteri : Macamana pula dengan gaji abang?

Suami : File in use ... Try later.

Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang sebagai seorang isteri?

Suami : Unknown Virus. "

Mcm mane nak tipu isteri? (Lawak tp munasabah!)

Seorang boss mempunyai hubungan sulit dengan setiausahanya. Suatu hari, selesai waktu pejabat,mereka terus ke rumah setiausaha tersebut.Mereka bergurau senda, bermesra, dan ber... um,ah'e'um'... (faham2 aje lah) sampai akhirnya mereka tertidur.

Boss tersebut tersedar jam 8 malam. kelam kabut menyarung kembali pakaiannya. pasti isterinya akan bertanya ke mana dia pergi.. Dia lantas menyuruh setiausahanya membawa kasutnya keluar,mengotorkan kasut itu dengan rumput dan lumpur.

Selepas menyarung kasutnya yang kotor itu, boss itu segera pulang ke rumah.
Di rumah, isterinya sedang menunggu di muka pintu dengan muka yang marah..."ke mana abang pergi hah?..malam baru ingat nakbalik?."Abang tak mahu berbohong... sebenarnya abang ada hubungan sulit dengan setiausaha abang. Abang kerumahnya tadi. Kami tertidur sehingga malam"jelas boss itu, menceritakan hal yang sebenarnya.

Si isteri memandang dari atas kebawah..terpandang kasut suaminya yang kotor."Bohong.gg... .ni mesti abang pergi main golf lagikan?... ..eeee... .

Tuesday, October 03, 2006

Photobucket - Video and Image Hosting
huhuhu sedihnya aku...rasa macam xdihargai ja...
apa yg aku buat,tunjuk xnampak lagi,xcukup lg kot...
emm,xpa aku dah xbuat dah...xharap dah mcm dlu lg...
biarlah xs'happy sbhgia mcm dulu...
life cam ni pun ok gak...kadang2 rasa jgak nak mcm dulu...
eeee,sedarlah sikit tu...kdg2 pk bodoh ja...hehehe
biarlah aku betul2 sakit skrg...huhuhu sedihnya...

hye butterfly,ko ni btl2 cantik,dpt buat aku duk dunia lain ja...
ko ni btl2 mgasyikan aku ja...indah btl ciptaan Tuhan ni...

Loving couple 4ever n ever

Photobucket - Video and Image Hosting


huhuhu aku teringin nak jd seperti dorang
walau diuji dgn apa still setia...
biarlah berbeza pangkat,umur...

Monday, October 02, 2006

Photobucket - Video and Image Hosting

to ajar...
happy besday...akulah shabat yg 1st wish kat ko tau x....
hehehe...harap maklum dah umur tu meningkat tua tu...
agak2 r jgnlah jd budak2 lg...aku lain still young,cute...hohoho
jgn marah,kan lg tua nampak...
anyway dah terang tan-tang aku letak kat atas tu...
juz 4 you...
Photobucket - Video and Image Hosting

huhu dah dkt final tp study cam hampeh jaa...
dah my mum slalu ja tanya bila nak abis study...
takut betul...tlglah...

Sunday, October 01, 2006

4 bakal ayah

Empat bakal ayah menanti dengan penuh
gelisah di bilik menunggu di hospital,
sementara isteri masing-masing berjuang
untuk melahirkan anak.

Selang beberapa minit selepas itu,
seorang jururawat keluar dan
memberitahu ayah pertama,
"Tahniah awak telah menjadi ayah kepada anak kembar!"
"Mungkin satu kebetulan, saya bekerja diTwin Star Enterprise"
kata ayah pertama

Kemudian keluar jururawat lain dan
memberitahu ayah kedua,
"Tahniah, Encik mendapat anak kembar tiga!".
"Yahoo... mungkin satu kebetulan saya bekerja di 3M Copration,
" kata ayah kedua kegirangan.

Sepuluh minit selepas itu keluar jururawat lain
dan memberitahu ayah ketiga,
"Syabas, isteri saudara melahirkan anak kembar empat!"
"Alhamdulillah, mungkin juga satu kebetulan,
saya bekerja di Four Season Hotel" katanya n syukur.

Pada waktu itu ayah keempat
kelihatan gelisah dan tidak menentu.
Semua ayah yang menunggu bertanya,
"Kenapa risau sangat?"Jawab ayah keempat,
"Saya tidak risau,cuma.... saya bekerja di Seven-eleven"katanya.
Aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu
aku ingin menjadi sesuatu yg mungkin bisa kau rindu
karena langkah merapuh tanpa dirimu oh karena hati telah letih

Aku ingin menjadi sesuatu yg selalu bisa kau sentuh
aku ingin kau tahu bahwa ku selalu memujamu
tanpamu sepinya waktu merantai hati
oh bayangmu seakan-akan

Reff:
kau seperti nyanyian dalam hatiku
yg memanggil rinduku padamu
seperti udara yg kuhela kau selalu ada

Hanya dirimu yg bisa membuatku tenang
tanpa dirimu aku merasa hilang
dan sepi, dan sepi

Repeat reff [2x]
Selalu ada, kau selalu ada
Selalu ada, kau selalu ada
Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting

Kenangan Terindah

Aku yang lemah tanpamu
aku yang rentan karena cinta
yang tlah hilang darimu
yang mampu menyanjungku
selama mata terbuka
sampai jantung tak berdetak
selama itu pun aku mampu
tuk mengenangmu darimu
kutemukan hidupku
bagiku kau lah cinta sejauh


Reff:
Bila yang tertulis untukku
adalah yang terbaik untukku
kan ku jadikan kau kenangan
yang terindah dalam hidupku
namun tak kan mudah bagiku
meninggalkan jejak hidupku
yang tak terukir abadi
sebagai kenangan yang terindah

P/s:4 u myLove

Thursday, September 28, 2006

Bagaimana hendak bercinta kalau takut untuk menyatakan cinta kasih sayang kita kepadanya. Tetapi bagaimana pula dengan risiko

Cinta adalah sesuatu perbuatan yang membawa reaksi penumpuan terhadap sesuatu yang kita cintai, penumpuan yang melibatkan kasih sayang. Cuma apa yang boleh membuat kita dapat membezakan kasih sayang dengan cinta adalah cara kita menumpukan perhatian terhadap sesuatu. Biasanya sayang boleh tujukan pada kesemua objek yang ada didunia ini sama ada hidup atau tidak hidup. Sebagai contoh, menyayangi seekor kucing, menjaga pokok-pokok bunga sebagai tanda sayang pada alam semulajadi. Cinta pula agak dalam ertinya. Kasih sayang boleh wujud tanpa cinta tetapi cinta mesti wujud bersama kasih sayang. Cinta lebih ditujukan kepada manusia lebih-lebih lagi pada zaman generasi muda terkini. Biasanya perkataan cinta merujuk kepada sesuatu yang disayangi lebih dari diri sediri. Sebagai contoh mencintai seorang kekasih. Jika kita sanggup bersusah payah demi seseorang tanpa mengira risiko yang tinggi atau mementingkan dirinya lebih dari kepentingan diri sendiri maka ia boleh dikatakan layak digelar sebagai cinta.


Cinta ada banyak jenis, bagi umat islam cinta yang pertama lebih dari segala-galanya adalah cinta kepada tuhan kerana tuhan yang mewujudkan cinta dan mencipta manusia. Cinta kedua adalah kepada rasul yang memperjuangkan islam. Cinta ketiga mengikut islam adalah cinta kepada ibu-bapa kerana merekalah yang telah bersusah payah memberikan segala kebaikan yang mungkin kepada anak-anaknya. Dan cinta yang terakhir adalah kepada kekasih yang rata-rata biasanya bukan muhrim atau bukan dari keluarga atau hubungan persaudaraan yang jauh. Tetapi semakin hari apabila zaman berubah dari masa ke semasa makna cinta turut berubah. Cinta lebih diungkapkan hanya kepada kekasih. Cinta kepada kekasih adalah merupakan isu yang paling utama berbanding cinta kepada selain dari kekasih. Ini kerana cinta kepada seorang kekasih biasanya wujud bersama-sama dua keadaan gembira yang mendalam dan kesedihan yang melampau.


Biasanya tujuan kita mencintai kekasih adalah supaya kita dicintai olehnya. Cinta kepada kekasih adalah merupakan satu ikatan yang boleh terputus bila-bila masa jika tidak dijaga dengan betul-betul. Tidak seperti cinta ibu dan bapa walaupun kita tidak menjaga cinta kita terhadap mereka , mereka tetap tidak akan terputus hubungan dengan kita kerana darah mereka sentiasa mengalir didalam badan kita. Oleh itu saya lebih suka menfokuskan kepada cinta kepada seorang kekasih yang mana ia telah banyak membawa berbagai kontroversi pada masa kini. Biasanya mencintai seseorang hanya boleh berlaku jika kita pernah melihat orang tersebut. Mungkin kerana sifat fizikalnya yang menarik atau telatahnya yang boleh mencuit hati dan memberikan kenangan manis kepada kita. Apalagi jika sudah selalu bertemu dan seperti biasa disetiap pertemuan juga memberikan kenangan manis kepada kita. Apakah yang dimaksudkan menyenangkan hati. Sesetengah individu lebih senang dan gembira jika pasangan kekasihnya memiliki kebolehan yang sukar ditandingi oleh orang lain secara tidak langsung menaikkan harga dirinya. Tetapi tidak semua orang bersikap demikian. Ada juga individu yang lebih gemar kepada kalangan individu yang sederhana, mungkin kerana menganggap bahawa ia lebih selamat dan tidak perlu rasa risau ataupun mungkin juga niat tersebut datang dari sikap semulajadinya yang mengasihani, tidak pentingkan kebendaan dan sebagainya. Tidak semua individu yang semata-mata mengikuti nafsu mereka dalam memilih kekasih. Nafsu tetap wujud, cinta tidak boleh wujud tanpa kehadiran nafsu. Adakah anda tahu apa itu nafsu. Nafsu boleh digambarkan sebagai sesuatu yang memberi galakan dalam melakukan sesuatu perkara. Sebagai contoh nafsu makan, nafsu untuk belajar, nafsu berbelanja dan sebagainya. Nafsu memberikan kita penumpuan terhadap apa yang kita lakukan. Oleh itu tidak hairan jika saya berkata bahawa nafsu wujud dalam hampir apa sahaja aktiviti yang kita lakukan. Cuma apa yang penting hanyalah berhati-hati apabila kita mengikuti nafsu kita. Nafsu boleh memihak kearah yang membawa kebaikan dan juga tidak terkecuali juga memihak kearah yang membawa kerosakan. Dan nafsu yang paling kuat sekali secara majoritinya didunia ini ialah nafsu terhadap pasangan kekasih. Selalunya perasaan mengambil berat adalah banyak berlaku diantara sepasang kekasih. Apa yang menarik mereka walaupun tidak ada ikatan keluarga tetapi mereka ini sudah saling bantu membantu, malah ada juga berkongsi rahsia walaupun sebelum ini rahsia tersebut tidak pernah diceritakan kepada mana-mana individu lain termasuklah keluarga, Apa yang telah mendorong situasi ini daripada berlaku. Situasi ini berlaku adalah kerana pasangan kekasih ini seolah-olah sudah menganggap diri diantara mereka sebagai sepasang atau pasti akan menjadi suami isteri suatu hari nanti.


Kita juga pernah mendengar ramai menyebut cinta palsu. Cinta palsu tidak wujud, tetapi cinta palsu yang dimaksudkan ialah tidak menyintai. Sebagai contoh jika seseorang kekasih menyukai anda kerana anda memiliki kemewahan dan bukan kerana sikap anda maka itulah yang sering dikatakan sebagai cinta palsu. Tetapi itu tidaklah menjadi soal sebab hati boleh berubah dan memang memilih itu perlu terutama perempuan kerana mereka akan menyerahkan diri mereka secara tidak langsung diri mereka akan terjejas dan tak salah jika ia memilih kebendaan untuk masa depannya asalkan ia tidak menggunakannya kearah yang salah atau mula menyombong diri. Cinta tidak semestinya wujud pada masa itu juga. Sudah banyak individu yang bercinta selepas berkahwin terutama bagi pasangan yang dikendalikan oleh kehendak keluarga. Biasanya cinta yang paling seronok adalah apabila pasangan kita mengetahui keadaan kita yang sebenar dan menerima kita seadanya tanpa mengurangkan suasana kegembiraan sama seperti ketika dia belum mengetahui walaupun diri kita ini susah (biasa kalau kita senang semua orang suka). Cinta inilah yang boleh dikatakan sebenar-benar cinta.


Beza cara lelaki atau perempuan menyatakan cinta kepada pasangan yang diidamkannya agak berlainan. Lelaki memang ditakdirkan untuk memulakan episod cinta dan perempuan adalah jarang sekali memulakannya. Ini boleh dikatakan soal maruah dan ia telah menjadi adat turun temurun. Lelaki tidak boleh bersikap hanya menunggu untuk dipelawa kerana ini adalah sikap perempuan yang telahpun menjadi trade mark. Lelaki yang ingin menyatakan cintanya pada seseorang perempuan mestilah menyatakan secara tersurat lebih kurang pengakuan. Masalah disini ialah adakah perempuan itu suka atau tidak. Anda boleh tahu jika anda (lelaki) meneliti dengan betul. Jika perempuan tersebut menyukai seseorang lelaki biasanya dia mudah memberikan senyuman dan mudah memberikan perhatian kepada anda atau mengambil berat tetapi tidak menyatakan cintanya terang-terang tersurat. Perempuan suka diekori dan buat-buat jauhkan diri. . Tetapi jika benar perempuan itu tidak suka, biasanya dia akan membuat reaksi seperti tidak layan atau bercakap dengan serius ataupun menceritakan jenis orang yang diminatinya untuk kita dengar dimana kebetulan tiada dalam diri kita. Tetapi itu bukan masalah, hati perempuan senang berubah jika anda menunjukkan hati murni anda dan sering berusaha menyatakan cinta anda padanya selalu. Perempuan sukakan lelaki yang tidak berputus-asa. Lelaki juga perlu ada egonya terhadap perempuan. Kalau anda terkena dengan perempuan yang jual mahal dan anda telah cuba banyak kali hingga pada satu tahap anda perlu berhenti dan memberi perhatian pada perempuan lain dengan hati yang seolah-olah tidak kecewa. Biasanya kalau anda dah selalu dengan tiba-tiba anda beralih pada yang lain, kemungkinan perempuan tersebut akan tertanya-tanya dan mungkin akan lahir rasa cemburu dan akhirnya menyesal. Jangan biarkan anda (lelaki) dianggap sebagai tiada tempat lain lagi selain dirinya. Jika tidak anda seolah-olah kurang bermaruah dan mungkin tidak dipentingkan olehnya. Satu lagi perempuan sering takut jika dirinya disia-siakan oleh itu dalam zaman serba bijak kini perempuan lebih matang dan sering menguji sejauh manakah cinta seseorang lelaki. Biasanya perempuan jenis ini tidak mementingkan kebendaan tetapi kesetiaan. Kadang-kadang terdapat perempuan yang agak sensitif dan berpura-pura jual mahal dengan harapan lelaki tersebut akan memujuknya dan secara tidak langsung menghargai dirinya. Perempuan seperti ini biasanya adalah perempuan yang mementingkan maruah dan harga diri. Jadi jika anda adalah seorang lelaki maka sedarlah jika anda inginkannya anda seharusnya tidak ada sifat malu untuk menegurnya dan sepatutnya tidak harus mudah putus asa dan kadang-kadang anda terpaksa mengambil masa yang lama untuk memikat orang seperti itu. Apa yang perempuan mahukan ialah tumpuan hanya kepadanya dari seorang lelaki yang saling tidak putus asa untuk menyatakan dalamnya cinta kepada dirinya. Sebab itulah lelaki yang peramah atau mudah bergaul dengan perempuan mudah mendapat tempat.


Bagi lelaki mereka lebih sukakan perempuan yang tidak terlampau cemburu, dan kadang-kadang lagi perempuan tersebut jual mahal, lelaki akan lebih menyayanginya. Sebabnya ialah kerana terlalu memikirkan kenapa perempuan tersebut jual mahal sehinggakan nama perempuan sentiasa dalam ingatan. Itu pepatah yang mengatakan tak kenal maka tak cinta. Tapi adakalanya lelaki juga boleh kehilangan keyakinan dan seterusnya diam dan malu untuk mencuba lagi. Biasanya lelaki ini adalah lelaki yang sensitif. Lelaki yang sensitif biasanya setia dan takut kehilangan orang yang disayangi. Jadi bagi perempuan pandai-pandailah kawal cara kamu kalau benar kamu juga ada hati dengannya. Kesimpulan, cinta itu misteri dan sukar untuk ditentukan sehinggalah pasangan itu saling menyatakan dan biasanya dimulai oleh lelaki. Dan ini bergantung kepada hati dan kekosongan atau citarasa diantara individu itu sendiri.

Sunday, September 24, 2006

tah nape hari ini aku rasa nak marah orang jaa..
kan bagus aku duk sorang2 ja...
xda aku sakit hati n disakiti...
geramnya...nak lepaskan...
kesian pulak...sabar jelah...
abg thank,tgk r hp abg akan ku trade in ambil walkman...
n topup kan aku semalam...

aku geram aku geram aku geram aku geram aku geram
aku geram aku geram aku geram aku geram aku geram
aku geram aku geram aku geram aku geram aku geram
aku geram aku geram aku geram aku geram aku geram
aku geram aku geram aku geram aku geram aku geram
aku geram aku geram aku geram aku geram aku geram
aku geram aku geram aku geram aku geram aku geram
gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila
gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila
gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila
gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila
gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila gila

Sunday, September 10, 2006

KITA YANG SEBENARNYA...

lebih gembira menyambut 1hb. Januari daripada 1
Muharram.

KITA SEBENARNYA..
lebih tahu apa itu 14 Februari daripada 12
Rabiulawal.

KITA SEBENARNYA..
lebih membesarkan hari Sabtu dan Ahad daripada
hari Jumaat.

KITA SEBENARNYA..
lebih khusyuk mendengar lagu daripada
mendengar azan.

KITA SEBENARNYA..
lebih suka lepak, tidur, tengok tv daripada
sembahyang.

KITA SEBENARNYA..
lebih tahu nama artis-artis kita daripada nama-
nama pujaan.

KITA SEBENARNYA..
lebih suka menyebut helo atau hai daripada
Assalamualaikum.

KITA SEBENARNYA..
lebih suka menyanyi daripada berwirid atau
bertasbih.

KITA SEBENARNYA..
kita sebenarnya lebih suka memuji manusia
daripada Tuhan kita sendiri.

KITA SEBENARNYA..
kita sebenarnya lebih suka membaca majalah
daripada buku-buku agama dan
al-quran.

KITA SEBENARNYA..
lebih suka pergi ke konsert daripada ceramah
agama.

KITA SEBENARNYA..
lebih suka memaki,mengumpat orang daripada
mendoakan dan menasihati
mereka.

KITA SEBENARNYA..
lebih suka mencarut daripada menyebut
MasyaAllah.

KITA SEBENARNYA..
lebih suka kemungkaran daripada berbuat
kebaikan.

KITA SEBENARNYA..
lebih bangga dengan kejahilan kita daripada
bersyukur dengankeimanan
kita.

KITA SEBENARNYA..
lebih cintakan urusan dunia daripada urusan
akhirat.

tapi, bila ada orang tanya arah tujuan kita,
kita lebih suka menjawab..

KITA SEBENARNYA..
lebih suka menuju ke syurga daripada neraka..

tapi layakkah kita dengan syurga milik Allah s.w.t?

Tuesday, August 15, 2006

darah!!!

kat kusza sekarang ada kempen derma darah..
aku dengan semagat berkobar2,ari selasa lepas
kelas p r nak derma darah...tp makan dulu r byk2..
isi2 borang pastu timbang berat xckp pulak
tp maintain buat jgk 45kg..lps tu cek tekanan darah,
1st cek tekanan darah rendah,second baru ok...
nak jadi cite..aku pun tggu r turn nak derma...
pastu aku siap gaduh lg dengan ajar biar aku dulu...
sebab aku sedia maklum aku darah jenis lambat kuar..
dengan maintainnye aku pun baring r tunggu Dr buat...
huhu..sakit tu sakitlah jugak tp tahan..tp dah 10minit darah xsampai suku pun
dah r macam xmasuk ja dlm bag tu..aku cuak dah..
ajar pulak ckp kat Dr suh tgk..pastu Dr mula r pusing2 jarum kat lenggan..
nyilu xyah nak kata r..xjadi gak..Dr ckp dia nak buat tangan belh kiri,
aku dah risau dah..dia pun buatlah...tp xjadi gak,darah xkuar gak..
last2 buat lagi,cucuk pulak tempat lain..xleh gak...pastu Dr nak cucuk kat lain
pulak tp time cabut jarum tu tetiba darah aku xhenti2 kuar..bantal,lengan baju dah
mandi darah..dengan tangan bengkak,mcm tulang tangan aku belok ja..
aku cuak gila..memang nangis r..takut woi..dari nak derma kan jd
benda lain lak..memang tawakal habis2 r..dkt 15minit gak Dr nak hentikan darah aku..
tp sedih tau,sia2 aku derma darah tp kena reject sbb darah xpenuh..yea r,xsampai suku bag
pun..lps ni aku beringat r..skrg pun nak salin baju,nak buat apa xleh..sedih betull...huhuhu

oh,borang kawen

nak dijadikan cerita...aku cam biasa r
kalu xdekat dgn due date jgn harap nak siapkan
borang kawen ni...steady jaa...tgk2 cite,main game..
tgk cara en.nazari ajar cam faham jaa...xtau lak bila wak mak oi,
susah tahap gila2..bayangkan adalah 2,3,4 kali aku wak semula borang..
pastu camne pun thank r kat ina nak suh aku tgk database dia time xjd...
sekurang2 aku pun wak cpt dgn dapat faham lg...
start dari jumaat petang aku pun waklah dengan ina..
siap berkampung lagi ina kat bilik aku...dan 2hari laptop aku xoff..
tp give up xyah nak cakap r berapa kali..call hafriz camne,call en.nazarilah..
last2 aku nekad pg sabtu tu nak catting tanya balak ina camne pun
nak tanya pasal borang ni..tp ina ikut sekali r...
tetiba en.nazari call dia ada kat kusza..apa lagi aku p terus r kat bilik en..
suh betul2 skit jadilah..tp function hantar dgn view jelah..
dahlah petang kena siapkan tempat malam taaruf...rasa macam aku nak belah ja
aku bahagi kerja..nak tinggal borang kawen sayang,x p siap malam taaruf
apa pulak kata exco2..lah2 p lah..penat xyah nak kata r...
tp aku happy dalam sibuk2 aku jd gak semua function borang kawen tp
last minute r..kul 11pg nak hantar,siap 10.45pg...thank r ina sudi
study dgn aku...kalu x sure aku terkapai2..dan 1st time dlm hidup aku..
2mlm aku xtido,rasa macam xberpijak dibumi yg nyata ja...hehehe..sekurang2 buat
borang kawen ni rasa pengalaman manis ja...yelah jadi borang biar xtido,xmkn pun..
kla caawww dulu...

Saturday, August 05, 2006

I LOVE U SAYANG

Ooo Daging!!!

semagat gila aku nak blik time khamis lepas..
yelah dah 2week aku xdpt mkn nasi,
lg2 abg yang ambik lg semagat xyah naik bas...
ptg khamis tu sampai umah atok trus mandi..biar r penat xabis lg
n then aku pun p lah pasar malam cari makanan
kegemaran aku..pe lagi nasi kerabu r...rambang mata
p pasar malam,nak itu..nak ini...
tp memang byk pun beli sampai share makan dgn abg...
nasib abang nak makan...tambah2 lg ada orang belanja..hekhekhek
thank sucah...nak sedap lagi aku belilah daging panggang madu..
huh tambah bselera aku...xpk dah alergik...
lps aku makan mulalh episod bengkak tangan
tp mkn jgk,dh rr p pecah tanah kat UDM xbaik lg makan daging,
pastu pg tu mkn pulak mee sup kat astaka dgn sucah..
yang bestnya daging dia,mak ooii lembutnya...
pastu aku apa lagi terus bengkak gila2 dgn tangan,mulut aku..
memang xleh nak bukak mulut 1hari tu...huhuhu
dahlah ubat xingat nak wak blk khamis tu...
lps ni aku insaf r xnak makan dah daging...
sakit woo,nak bukak mulut sakit,dgn tangan
gatal gila2+bengkak...hari ni baru ok skit lepas letak ubat...huhuhu
baru leh nak mkn byk2..kalu x asyik minum barli jaa...
susah btl kalu makan berpantang ni...
tp sekurang2nya aku bersyukur xmcm abah...
semua kena berpantang...
eeii,nafsu makan kuat sungguh...(**,)

Tuesday, August 01, 2006

You're My Everything-Santa Esmeralda

Na na na na ...
You're my everything
The sun that shines above you makes the blue bird sing
The stars that twinkle way up in the sky

Tell me I'm in love, when I kiss your lips
I feel the rolling thunder to my finger tips
And all the while my head in a spin
Deep with in I'm in love

You're my everything and nothing
Really matters but the love you bring
You're my everything
To see you in the morning with those big brown eyes
You're my everything
Forever and the day
I need you close to me
You're my everything
You never have to worry never fear
For I am near when I hold you tight
there's nothing that can harm you in the lonely night
I'll come to you and keep you safe and warm
Yes, so strong my love

You're my everything
I live upon the land and see the sky above
I'll swim within oceans sweet and warm
There's no storm my love
(Repeat)

Tuesday, July 25, 2006

Jangan lupa tahun ini 26 Julai 2006 = 1 Rejab 1427

Di antara pesanan Us. Wahidin Sukarno pada 10Julai,
2006 di surau Tabung Haji katanya:

8 amalan yang baik untuk dilakukan dalam bulan REJAB ini.
ada diantaranya yang kita semua dah tahu,
TAPI ada yang saya sendiri baru tahu,
mungkin kita dapat kongsi bersama.

@ Digalakkan bpuasa dlm bulan Rejab.
@ Hidupkan malam2nya dgn solat sunat, taubat,hajat dll.
@ Buat solat sunat Rejab 20 rakaat dgn 10 salam,waktunya selepas solat magrib hingga masuk waktu isyak aja.Bacanya.......
@ Bzikir "Lailahaillaulah" sebyak 1,000 setiap hari.
@ Selawati ke atas Nabi
@ Istifar banyak2
@ Bersedekah "niatkan nama anak2 kita, ibubapa dan lain2" semasa menghulurkannya.
@ Baca Al Quran atau baca surah ikhlas 11-12 kali setiap hari

KELEBIHAN BULAN REJAB
Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan dihari kiamat.

Sabda Nabi s.a.w.:Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Sya'aban bulanku & bulan Ramadhan bulan umatku.Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya,Sya'aban dengan malam NISFUnya Ramadhan dengan LAILATUL-QADARnya.Malam awal Rejab mustajab do'anya.

(Dalam Kitab Raudhoh Iman Nawawi)*
[1]Puasa sehari pada bulan Rejab mendapat syurga tertinggi (Firdaus).
[2]Puasa dua hari dilipat gandakan pahalanya.
[3]Puasa tiga hari pada bulan Rejab dijadikan parit yang panjang, yang menghalangkan dia keneraka (panjangnya setahun perjalanan).
[4]Puasa empat hari pada bulan Rejab diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah Dajal di hari kiamat.
[5]Puasa lima hari pada bulan Rejab, aman daripada azab kubur.
[6]Puasa enam hari pada bulan Rejab, keluar kubur bercahaya muka.
[7]Puasa tujuh hari pada bulan Rejab, ditutup daripada tujuh pintu neraka.
[8]Puasa lapan hari pada bulan Rejab, dibuka baginya lapan pintu syurga.
[9]Puasa sembilan hari pada bulan Rejab keluar dari kuburnya lalu,MENGUCAP DUA KALIMAH SHAHADAH tidak ditolak dia masuk syurga.
[10]Puasa 10 hari pada bulan Rejab Allah jadikan baginya hamparan perhentian di Titi Sirotolmustaqim pada tiap-tiap satu batu di hari kiamat.
[11]Puasa 16 belas hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang yang pertama menziarahi Allah di dalam syurga.
[12]Puasa 19 belas hari pada bulan Rejab, dibina baginya sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim a.s dan Nabi Allah Adam a.s.
[13]Puasa 20 hari pada bulan Rejab, diampunkan segala dosanya yang telah lalu. Maka mulailah beramal barang yang tinggi daripada umurnya(pembaharuan umur).Berkata Saidina Ali:
[14]Puasa Rejab 13 hari seperti puasa tiga ribu tahun.
[15]Puasa Rejab 14 hari seperti puasa sepuluh ribu tahun.
[16]Puasa Rejab 15 hari seperti puasa seratus ribu tahun.

Kelebihan bulan Rejab dari segala bulan seperti kelebihan Qur'an atas segala Qalam.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti puasa empat puluh tahun dan diberi minum air dari Syurga.

Puasa 10 hari pada bulan Rejab dijadikan dua sayap, terbang seperti kilat di atas Titi Sirotalmustaqim di hari kiamat.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti mengerjakan ibadat seumurnya.

Puasa pada awal Rejab, pertengahannya dan akhirnya seperti puasa sebulan pahalanya.

Bulan Rejab Syahrullah (Bulan Allah),
diampunkan dosa orang-orangyang meminta ampun dan bertaubat kepada Allah.
Puasa Bulan Rejab wajib baginya:

* Diampunkan dosanya yang lalu.
* Dipeliharakan Allah umurnya yang tinggal.
* Terlepas dari dahaga di hari kiamat.

Orang yang lemah dari berpuasa pada bulan Rejab hendaklah bersedekah tiap-tiap hari sekurang-kurangnya sebiji roti.Sasiapa bersedekah pada bulan Rejab seperti sedekah seribu dinar,dituliskan kepadanya tiap sehelai bulu ruma jasadnya seribu kebajikan,diangkat seribu darjat,dihapus seribu kejahatan.

Tiap sehari puasanya pada bulan Rejab dan sedekahnya pada bulan Rejab seperti ibadat seribu Haji dan Umrah.Dibina mahligai seribu bilik dan seribu bidadari,lebih cantik daripada atahari seribu kali.

Bulan Rejab bulan Allah. Bersedekah pada bulan Rejab dijauhkan Allah
daripada api neraka kerana kemuliaan bulan Rejab,Bulan Allah.
Allah jadikan di belakang bukit Jabal Qar bumi, yang putih yang penuh dengan
Malaikat dengan panji-panji berhimpun pada tiap malam
Rejab meminta ampun oleh mereka kepada Umat Muhammad.
Allah menjawap: Telah aku ampunkan mereka!Barangsiapa meminta ampun
(bersitighfar) kepada Allah pagi dan petang 70kali atau 100 kali,
pada bulan Rejab di haramkan tubuhnya daripada api neraka.

Sesiapa berpuasa sebulan pada bulan Rejab,
Allah berseru kepadanya:"Telah wajib hakmu atasKu,
maka mintalah olehmu kepadaKu. Demi ketinggian Ku dan kebesaranKu,
tidak Aku tolakkan hajatmu. Engkau adalah jiranKu dibawah `arasyKu,
engkau kekasihKu daripada segala makhlukKu,engkau terlebih mulia atasKu.
Sukakanlah kamu,tiada dinding antaraKu dan antara kau".(dari kitab RaudatulIfkar)

Puasa pada 27 bulan Rejab seperti berpuasa enam puluh bulan pahalanya.
Jika disertai dengan sedekah seperti puasa seribu tahun,
kerana kebesaran hari ISRAK-MIKRAJ.

Siapa melapangkan kekeruhan, kesusahan, kesempitan orang mukmin
pada bulan Rejab dikurniakan Allah kepadanya Mahligai yang besar
di dalam syurga Firdaus.

Siapa berpuasa tiga hari pada bulan Rejab dan beribadat pada malamnya(berjaga),
seperti dia berpuasa tiga ribu tahun.

Diampunkan baginya 70 dosa-dosa besar tiap-tiap hari,
ditunaikan 70hajat ketika keluar nyawanya daripada jasadnya,
70 hajatnya di dalam kuburnya, 70 hajat ketika terbang suhuf
(ketika Qur'an dinaik ketika berlalu di Titi Sirotalmustaqim.

Rejab ertinya ta'zim (kebesaran, keagungan,kemuliaan).
(Rahmat,pemurah, kebajikan). Kerana kebesaran,
keagungan dan kemuliaan bulan Rejab itu maka
Allah limpahkan rahmatNya, kemurahanNya dan
terhadap hamba-hambaNya yang beriman dan
beramal solih pada bulan Rejab, dengan berpuasa
pada siangnya dan beribadat pada malamnya.

Demikianlah peri keistimewaannya keagungan
bulan Rejab itu yangdinamakan dengan BULAN ALLAH.

REJAB bulan menabur benih.
SYA'ABAN bulan menyiram tanaman.
RAMADHAN bulan menuai.

REJAB menyucikan badannya.
SYA'ABAN menyucikan hatinya.
RAMADHAN menyucikan rohnya.

REJAB bulan taubat.
SYA'ABAN bulan muhibbah.
RAMADHAN dilimpahi pahala amalan.

semoga kita sama2 m'dpt manfaat....
wassalamWallahualam

Please Forgive Me

It still feels like our first night together
Feels like the first kiss and
It's gettin' better baby
No one can better this
I'm still hold on and you're still the one
The first time our eyes met it's the same feelin' I get
Only feels much stronger and
I wanna love ya longer
You still turn the fire on

So If you're feelin' lonely.. don't
You're the only one I'd ever want
I only wanna make it good
So if I love ya a little more than I should

Please forgive me I know not what I do
Please forgive me I can't stop lovin' you
Don't deny me

This pain I'm going through
Please forgive me
If I need ya like I do

Please believe me
Every word I say is true
Please forgive me
I can't stop loving you
Still feels like our best times are together
Feels like the first touch

We're still gettin' closer baby
Can't get close enough
I'm still holdin' on
You're still number one
I remember the smell of your skin
I remember everything
I remember all your moves
I remember you
I remember the nights ya know I still do

One thing I'm sure of
Is the way we make love
And the one thing I depend on
Is for us to stay strong
With every word and every breath
I'm prayin' That's why I'm sayin'...

Monday, July 24, 2006

Tanda2 kecil kiamat berdasarkan hadith....

1) Penaklukan Baitulmuqaddis.Dari Auf b. Malik r.a. katanya, Rasulullah s.a.wtelah bersabda: "Aku menghitung enam perkaramenjelang hari kiamat. "Baginda menyebutkan salahsatu di antaranya, iaitu penaklukanBaitulmuqaddis." - Sahih Bukhari

2) Zina bermaharajalela."Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yangseenaknya melakukan persetubuhan seperti himar(keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamatakan datang." - Sahih Muslim

3) Bermaharajalela alat muzik."Pada akhir zaman akan terjadi tanahruntuh,rusuhan dan perubahan muka. Ada yangbertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bilahal ini terjadi?" Bagindamenjawab; "Apabila telahbermaharajalela bunyian (muzik) dan penyanyi2wanita" -Ibnu Majah

4) Menghias masjid dan membanggakannya."Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialahmanusia bermegahan dalam mendirikan masjid"-Riwayat Nasai

5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat danhubungan dengan tetangga tidak baik."Tidak akan datang kiamat sehingga banyakperbuatan dan perkataan keji,memutuskan hubungansilaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga."-Riwayat Ahmad dan Hakim.

6) Ramai orang soleh meninggal dunia.br>"Tidakakan datang hari kiamat sehingga Allah mengambilorang2 yang baik dan ahli agama di muka bumi, makatiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yanghina dan buruk yang tidak mengetahui yang makrufdan tidak mengingkari kemungkaran" - Riwayat Ahmad

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat."Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialahdunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka' (orangyang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baikketika itu ialah orang yang beriman yang diapitoleh dua orang mulia" - Riwayat Thabrani

8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnyasahaja."Sesungguhnya di antara tanda2 telah dekatnya harikiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salamkepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja."-Riwayat Ahmad


9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnyatelanjang.Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. "Di antaratanda2 telah hari kiamat ialah akan munculpakaian2 wanita dan apabila mereka memakainyakeadaannya seperti telanjang".Bulan sabitkelihatan besar. "Di antara tanda2 telah dekatnyahari kiamat ialah menggelembung (membesarnya)bulan sabit." - Riwayat Thabrani

10) Banyak dusta dan tidak tepat dalammenyampaikan berita."Pada akhir> zaman akan muncul pembohong2 besaryang datang kepadamu dengan membawa berita2 yangbelum pernah kamu dengar dan belum pernah didengaroleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlahdirimudari mereka agar mereka tidak menyesatkanmudan memfitnahmu" - Sahih Muslim

11) Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksianyang benar."Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akanbanyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksianyang benar." - Riwayat Ahmad

12) Negara Arab menjadi padang rumput dan sungai."Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeriArab kembali menjadi padang rumput dan sungai2" -Sahih Muslim

Astaghfirullah..hampir semua dah ada =( ...

4 today

cam biasa...p kelas tp mcm makin semagat ja
aku nak belajar arab...biar r,camne pun aku nak tingkat gak result arab..
aku boleh buat...pastu nak study HCI rajin2...aku nak naik pointer aku balik...
harap2 sempat sampai sem6 ni sempat aku nak dpt 3pointer>...semangat baru
kalu x malu r aku,adik2 aku dpt msk U...aku hampeh...
pastu aku nak rajin2kan diri bangun subuh2 awal,mandi n study skit...
kla caoww dlu baby...

Monday, July 17, 2006

mood( - )

emmm,actually aku xde apo nak ckp..
juz tgn ja gtl nak menekan keyboard ni..
1st think i want 2 say...i miss u sayang(**,)
emm td msk kls human interface comp...sakitlah kepala,xnampak 1 habuk pun en. tulis..
jd dlm kls tadi aku xdpt nak tumpu..huhuhu..
dahlah pg td xda air...benggang gla..nasib aku nak solat subuh dah perasan,
terpaksalah aku p blok sebelah mandi...tensennya..
ni balik ni ada or xlg...
tp xpa rini sekurang2nya aku dpt update blog...
kla,caww dlu r..aku ni bukan reti karang2 panjang2..hehehe

Sunday, July 16, 2006

I'm come back

Allow my blog...
miss u so much..
lama xupdate,besalah dah msk kusza
mls nak update..biasa aku sorang ja ngadap pc..
ni campur dgn org..malu r nak tulis...
kalu aku karang ayat elok xpa...
ni macam hindu,baik skit hindu...hehehe...
xpalah kurangkan ngadap tnet...azam baru nak tingkat CGPA...
hope sampai akhir sem...aminn(**,)

Wednesday, June 07, 2006

selalu yg terjadi....

CINTA :(sebelum kahwin)
C = cubit kiri, kanan rasa.
I = impian indah ibarat syurga.
N = nikah impian utama.
T = taat setia membawa bahagia.
A = awal dan akhir bersama-sama
(selepas kahwin)
C = cuka yang dituang pada luka.
I = iblis yang merosak minda.
N = nafsu semata-mata.
T = tuba yang dibalas semula.
A = api dalam neraka.


KASIH :(sebelum kahwin)
K = kongsi semua suka duka.
A = abang adik, ayang anja.
S = sumpah janji di bibir sentiasa.
I = istana bahagia dah dicipta.
H = hatiku hatimu jua.

(selepas kahwin)
K = kaki tangan naik kat kepala.
A = abuk pun tara, nak makan apa??
S = simpati langsung tak ada.
I = ironi membakar jiwa.
H = hidup mati sama je.

SAYANG : (sebelum kahwin)
S = sikit-sikit SORRY, sikit-sikit SORRY, mengada!
A = asal free mesti nak jumpa.
Y = you lap me, I lap you!
A = apa saja sanggup diduga.
N = nak itu, nak ini... mesti dapat.
G = gula-gula, coklat, teddy bear hadiah utama.
(selepas kahwin)
S = salah sikit kiamat dunia.
A = air tak sedap, basahlah mata.
Y = yang betul dia je.
A = ada takde, bagi anak reti la.
N = nak dilawan, digelar derhaka.
G = gaduh sampai lebam.


HATI :(sebelum kahwin)
H = hanya dikau yang daku cinta.
A = air paip pun manis macam gula.
T = tak jumpa sehari boleh jadi gila.
I = igauan indah tak terkira.
(selepas kahwin)
H = hantu jembalang lagi sempurna.
A = air mata jadi teman setia.
T = tempat mengadu dah tak ada.
I = ikut hati mati, ikut rasa binasa... nak buat macam
mana?


tetapi yg seharusnya ialah...

C- Cinta sebelum berkahwin, biar sederhana, tak
melanggar batas agama
I- Impian rumahtangga dirancangkan bersama (bkn
praktikal seblm nikah)
N- Nikah didahulukan pembuka gerbang
kebahagiaan
T- Timang cahaya mata sbg pengikat kasih sayang
A- Amalkan perintah Tuhan, Insyaallah bahagia
membawa ke syurga.
K- Kasih berputik dikala pertunangan diikat
A- Akad dilafaz cinta berbunga
S- Suami disanjung-tinggi
I- Isteri disayangi
H- Harumlah kasih sepanjang zaman
S- Sayangkan Isteri kasihkan suami
A- Ada masalah, dibincangkan bersama
Y- Yang ringan sama dijinjing, berat sama dipikul
A- Amalkan hidup bertoleransi
N- Nak kekalkan bahagia, itu usaha bersama
G- Gaduh sesekali tu perkara biasa
H- Hati suami mesti dijaga
A- Apatah lagi hati isteri yang mudah tersentuh
T- Tanggung-jawab dipikul bersama
I- Isteri tak makan hati, suamipun tak cari ganti


dialog ringkas:

Ani : "Mengapa engkau menulis surat dengan
kertas berwarna Hijau Muda?"

Ena : "Surat warna Hijau Muda itu bererti "Aku
Cinta Padamu"

Ani : "Kalau kertas itu bewarna Biru Muda apa
ertinya?"

Ena : "itu melambangkan Suasana Pilu"

Ani : "Kalau kertasnya berwarna Merah?"

Ena : "Asmara Yang Membara"

Ani : "Kalau kertasnya warna Putih?"

Ena: "Suci, Bersih dan Jujur "

Ani : "Kalau kertasnya Kuning?"

Ena: "Melambangkan Hati Yang Gersang"

Ani : "Kalau Merah Jambu?"

Ena: "Sedang Jatuh Cinta"

Ani : "Kalau kelabu?"

Ena : "Melambangkan Hati Yang Sedang sedih"

Ani : "Kalau kertasnya Hitam?"

Ena : "Itu namanya kertas karbon.. bodoh

Imbas Kembali...

sure korang teringat balik zaman2 skolah dulu...

tanda-tanda anda bayi tahun 80-an:

kita membesar dgn menonton G-Force, He-man, Transformers, Thundercats,
Silver Hawk, Woody Woodpecker, Chipmunks and Mickey Mouse. Not to
forget
Ninja Turtles, Mask, Smurfs dan Voltron.

berus gigi time waktu rehat kat skolah rendah?...hmm, mesti pegang
cawan
warna-warni kan. mencangkung kat tepi parit dgn classmates semua kat
seblah...

ingat tak, misi kat skolah masuk kelas dgn list dentist appointment.
pastu
bunyi gigi member kite kene gerudi kat bilik sebelah. ada gigi yang
berlubang, kene laa tampal.

ni sure korang igt...program minum susu di skolah. nak galakkan budak2
time
tuh minum susu. sekotak 30 sen jek beb...

cikgu2 kalau nak denda, mesti guna pembaris panjang warna kuning tu.
pukul
tapak tangan...kan?

semangkuk mi sup ke, mihun sup ke, 30 sen jek kat kantin.

Hankyu Jaya, Yaohan - shopping complex yang popular utk meluangkan masa
dgn
family. ni for those yg dok KL laa

time skolah menengah, korang sure beli kasut skolah Bata BM Turbo atau
Pallas Jazz.
ada yang suka kasut high-cut yang buatan china tu...ada yang suka
stoking
tebal laaa...

internet? email? mendalah ape tu?

CD? ape tu? kaset tape penah laa dgr. tiket wayang pun 5 inggit je.

kite pegi kedai runcit, beli Chickerdis, Mamee , Kum Kum, UFO, O-Ya,
Ding
Dang chocolate balls yang ada mainan kat dlm die, 'telur' keras warna
warni, 'rokok' chewing gum, KIKI Bubble Gum.

tak dilupakan, 'Ti Kam'.
bile dah abih exam, main Monopoly la, Donkey la, Happy Family laa dlm
class.

tapi bunyi loceng laa yang paling best skali. boleh beli aiskrim ngan
apek
kat luar skola tuh...

lagi satu loceng masa nak pegi rehat. tinggal kan keje skolah, jom kita
pegi makan. budak2 yg dpt Rancangan Makanan Tambahan (RMT) mesti kluar
awal.

lagi satu yang seronok mase time Pendidikan Jasmani, PJ. main bola laa,
rounders laa...

permainan kegemaran, main guli, batu seremban, penutup botol, batang
aiskrim, 'Pepsi Cola one-two-three', 'Police & Sentry', kejar2 duduk...

kita hilangkan dahaga dgn aiskrim 10 sen. yang tube aiskrim, ada byk2
color
tu. kalau nak makan, kene patahkan kat tengah2 die!

lipat kertas kecik2, pastuh buat lastik. hmmm..ni pun kita main dulu
ni.
baling2 kapur laa.

hmm...budak2 kat university skarang, kebanyakan nye lahir thn 1987/88.
skarang digelar 'remaja'.

bagi diorg, diorg mane penah dgr lagu 'We Are the World, We Are the
Children...' dan lagu 'Uptown Girl' yang diorg tau, yg Westlife
nyanyi....bkn Billy Joel nyanyi...

bagi diorg, ada satu je Jerman kat dunia ni, dan ade satu je
Vietnam.

AIDS wujud sejak diorg lahir.

CD pun wujud time diorg lahir.

Michael Jackson dah putih dah time tu.

Diorg percaya Spiderman dgn Incredible Hulk tu filem2 baru.

Diorg tak bley bayangkan skrin hitam putih utk sebuah komputer.

Diorg tak penah tau pun 'Atari' dgn 'Game & Watch'.

Diorg tak percaya penah ada TV hitam putih...dan diorg skarang tak reti
nak
switch on TV kalau xde remote control.

dan diorg tak paham macam mane kite boleh survive dkt universiti tanpa
handphone...

hmm...jom kite check, kite ni dah tua ke:

1. korg paham ape yang korang baca kat atas ni, dan korg sure tersenyum

2. kebanyakan member2 skolah menengah kite dah kawin

3. korg sure pelik bile nengok bdak2 kecik main komputer, selamba je

4. kita geleng kepala bile nengok bdak2 skolah menengah guna handphone

5. kita dah tak byk sembang2 dgn member melalui telefon lagi setiap
hari

6. bile jumpe member lame dari semasa ke semasa, seronok bile
bersembang
pasal cerite2 lame, cerite2 kelakar yang kite alami mase dulu time
kecik2,
nakal2 dulu...

7. last skali, bile dah bace email ni, korang akan terpikir utk
forwardkan
dkt member2 lame korg. Sure diorg suke punye laa...hehehe

Yaa, kite pun dah semakin tua!!

Teringat zaman2 dulu kan?

To My True Love

Message:
I’ve waited a lifetime for you
I’ve searched the whole world over,
Looking for your love.
Some days I never thought I’d find you

And I wanted to give up
So many other faces, so many wrong embraces
Trying to find one heart that felt like home to me.

None of them could ever compare to you love,
You are my strength, my joy.
You give me comfort from the storm
You make me smile on cloudy days
You keep me safe and warm.

I would be so lost without you,
Your love is so pure and true
Your heart, so beautiful and kind
Because you’ve walked that long, lonely road
That made you who you are (mine!).

I know it’s been a hard long journey
And it may get harder still
But together we can lift each other
Our strength will get us through
I’ll never give up; I’ll never give in
As long as I have you.

When I look into your eyes
I know that love is real
When you hold me in your arms love,
Nothing else compares
Let me lay here with you forever
And gaze at your beautiful face
And dream of our life together
Lost in your embrace.

Pulangkan..(Lagu Tema PTPTN) - (Misha Omar :Pulanglah)

(Ex-Student)
Sedikit bunga yang menggoda
Sekadar dipandang usah dibayar
Kau pasti tak percaya
Duitku bukan untukmu sayang

(Pegawai PTPTN)
Tiada kusangka kau sungguh kejam
Kau peram hutang yang kau pinjam
Namun takkan bahgia kehidupanmu
Bila engkau berkonvo kau milikku
Pulangkan hutang-hutangku-

(Ex-Student)
Oh hentikanlah menghantuiku-

(Pegawai PTPTN)
Oh pulangkan oh pulangkanlah padaku-

(Ex-Student)
Kupulangkan semua hutangku-

(Pegawai PTPTN)
Yang dikau peram tanpa relaku-

(Ex-Student)
Bebaskanlah maafkan daku oh kasih-

(Pegawai PTPTN)
Tiada kemaafan di sini
Kau hutang tanpa bayar sesen lagi
Akan kujejakimu Kemana jua
Hingga akhir masa Sayang...

Cara-cara nak cover malooooo...

1. Kalo tersepak batu: Jangan terus bangun, sebaliknyer anda baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai...lepas tu baru bgn bila takde orang nampak..

2. Kalo terjatuh beskal: cepat-cepat naik beskal anda semula dan jatuhla lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak...

3. Kalo terjatuh tangga: terus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus...

4. Kalo terjatuh dalam longkang: pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan....

5. Kalo jatuh ketika nak naik bas: jeritlah kuat-kuat.."oi! apa tolak-tolak ni?" walaupun tiada orang di blakang anda....

6. Kalo terjatuh di dpn bus stop: terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu anda..kalo takde..baring terus sampai malam dan takde orang lagi kat bus stop tu...haa...ni lah masa sesuai untuk bangun semula....

7. Kalo jatuh tergelincir kat lantai licin: tarik la kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah anda) untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda sorang je yang dapat malu...ye tak?....

Sunday, June 04, 2006

Lepaskan Dia Pergi!!

Madah asal
Jika anda mencintai seseorang,
lepaskan dia pergi...
jika dia kembali, dialah milikmu...
jika dia tidak kembali, dia bukanlah jodohmu

Pesimis
Jika anda mencintai seseorang,
lepaskan dia pergi...
jika dia kembali, dialah milikmu...
jika dia tidak kembali, dah agak dah pun... dia bukanlah jodohmu...

Optimis
Jika anda mencintai seseorang,
lepaskan dia pergi...jangan bimbang,
dia mesti datang balik!

Curiga
Jika anda mencintai seseorang,
lepaskan dia pergi...jika dia kembali,
tanya dia kenapa??

Tak Sabar
Jika anda mencintai seseorang,
lepaskan dia pergi...
Jika dia tak kembali dalam satu tempoh yg diberi,
lupakan dia saja!

Penyabar
Jika anda mencintai seseorang,
lepaskan dia pergi...
jika dia tak kembali
teruskan menunggu sampai dia pulang!

Main-main
Jika anda mencintai seseorang,
lepaskan dia pergi...
Jika dia kembali, dan anda masih mencintainya
lepaskan dia pergi sekali lagi ...

Tuesday, May 30, 2006

Abang(**,)

Heheh..actually aku saje2 je ni...
hari jumaat ni abg aku tunang tp mcm
aku ja dr pihak perempuan...
dgn rumah hias kalah rumah pengatin ja..
maklum r, faham2 r famili aku sume nak
grand2 buat..bkn xkenal atok aku...
nak perfect ja...lgpun cucu kesayangan dia...
korg semua taukan...hehehe
rombongan abg aku sume pakai
gold semua...jenuhlah nak cari baju, tp nasib
ada org sponser...hehehe...jimat aku..
anyway tahniah abg...semoga jodoh berkekalan...aminn

Sunday, May 28, 2006

Kau istimewa

Photobucket - Video and Image Hosting
Tiada puisi atau lagu
Tiada potret tiada lagu
Yang dapat kuilham
Seindahmu nyata
Kau satu dalam berjuta

cara2 nak saving

Oleh kerana harga minyak naik sekaligus akanmenaikkan juga harga yang lain2, berikut adalah cara2 nak saving dengan mengubah cara hidup anda."Ubah cara hidup anda (lifestyle)

"Part A (Kenderaan)

1) Yg Macho naik keta CC besar boleh tukar ke keta cc kecil (kancil etc)
2) Yg naik kancil tu leh tukar ke naik moto
3) Yg naik moto tu boleh tukar ke naik beskal
4) Yg naik beskal tu boleh tukar ke jalan kaki
5) Yg jalan kaki tu boleh tukar ke tumpang orang(jiran - kawan)
6) Yg asyik tumpang orang tu kalau tak tahan malu boleh beli keta.Lagi besar CC lagik macho. Silarujuk nombor 1

Part B (Elektrik)

1) Jgn bayar bil anda.. biar diorang potong.. so tak payah la bayar lagi lepas tu. 2) Jual je semua barang elektrik anda (TV, radio,dvd player etc). Tak de peluang dan alasan utk anda nak pakai elektrik.
3) Pakai lilin atau unggun api untuk menerangi malam anda. Ini adalah bagus untuk menambah keromantisan suami isteri hehehe
4) Kalau perlukan lampu juga anda boleh gunakan lampu beskal anda.Apa lagi mau lampu kayuh dan on kan dynamo beskal tuh. Kalau anda bijak mungkin anda boleh suruh hamster anda berlari mengelilingi roda yg dilengkapi dynamo. Tidak pasti pula kalau hamster anda pandai mengayuh beskal.
5) Buat aktiviti malam (bukan yg sulit2) anda ditempat awam.Tempat ni lampu dia terang macam lampu stadium. Sebagai contoh anda nak lipat kain diwaktu malam. Bawak je bundut kain anda ke Dataran Masjid Putrajaya dan lipat di situ. (Utk orangputrajaya je la)
6) Handphone anda kehabisan bateri? Jgn risau..recharge je hp atau barang2 elektrik anda kat opis atau di tempat2 awam yg ada soket elektrik(hospital, balai raya, Pejabat YB) haha keraja*n akan tolong bayarkan bil elektrik untuk anda (Utk Anual nie).Hehe bijak bukan?
7) Nak tengok TV? tgk je kat rumah jiran atau restoran/warung yg berdekatan. Tapi order la air suam atau teh O utk cover macho anda.

Part C (Makanan)

1) Tanam tanaman yg boleh dimakan disekeliling rumah anda.
*Nota -tanam orang mati tidak akan membuahkan hasil maksima.
2) Gunakan dapur kayu api atau dapur minyak tanah untuk memasak. Makan mentah pon ok gak kalau lalu.
3) Kalau selalu makan beras siam tu cuba try ubikayu plak. Ni tanam sekeliling rumah la.
4) Schedule appointment meeting di pejabat anda.Includekan makan2 atau jamuan. Tak de jamuan jgn pergi.
5) Malam jumaat jgn lupa baca yasin kat msjid/surau. Kalau ada tahlil atau doa selamat mesti ada paling koman nasik lemak bungkus atau pisang.
6) Kalau VIP/ YB kawasan anda buat open house. Jgn lupa bawak tupperware atau mangkuk tingkat dan tapau sebanyak mungkin. Secara tidak langsung akan tersampailah mesej "rakyat berjimat cermat dan ubah cara hidup" kepada VIP/YB anda.
7) Makan je nasik lemak RM1 setiap hari. Kalau satu hari pagi , tghhari dgn malam baru RM3. Kalau setahun 365 X 3 baru RM1095 Wuiii save gileerr...

Saturday, May 27, 2006

KAU YANG SATU



TANPAMU AKU
LAH YANG RINDU
TANPAMU
HILANGLAH MANJAKU
KASIHMU TATA
NALURIKU
CINTAMU HANYA
DIHATIKU
IZINKAN AKU
SELAMI HATIMU
IZINKAN AKU
BISIKKAN CINTAKU
JANJIKU PADA
KAU YANG SATU
DIRIKU
HANYALAH UNTUKMU
ENGKAULAH YANG
SATU
PUJAAN
HATIKU
SUCINYA
CINTAKU
PADAMU
SAYANGKU
HANYA KAU YANG
SATU
KASIH DAN
RINDUKU MILIKMU

Monday, May 15, 2006

Luahan

huh semalam aku rasa nak makan org ja...
ada time aku balik ada r mamat duk depan aku,
dia duk seat tu kalu bleh nak jadi katil terus..
aku geram gila r..rasa nak terajang ja seat dia...
sabo2..dahlah tgk org mcm nak telan...
geramnya aku..last bila nak cakap dgn aku,apa lg
aku pun menyinga r kat budak tu trs tarik muka...
padam muka ko...tulah buat kat aku apasal...
mamat yang belakang pulak...dah tau duk belakang,
duk lah elok2..ni siap ketuk2 seat aku...kalu kejap xpa..
tensionnya aku...
last2 dia nak cakap dengan aku,aku wak bodoh ja..
geramnya..dahlah aku cukup rimas naik bas...
bla sampai dungun start kepala aku pening dgn tahan gastrik lg...
rasa nak telan ja semua org dalam bas tu...nyampahnya..
tgklah aku balas gak kat budak2 tu...

Wednesday, May 10, 2006

Jika Kau Kekasih

Tidak kau terasa beban yang aku pikul
Menyeksa jiwaku kekasih
Kenapa kau tak pernah merasakan
Dan jika kau kekasih yang menyayangi aku
Harus kau mengerti hatiku

Itu hanya apa yang ku impikan
Bilakah kau akan mengerti

Chorus:Kata hati merayu aku pergi
Meninggalkan dirimu tapi ku tak terdaya
Mengapa kasih, harusku alami?
Setelah aku korban segala-galanya
Sanggupku harungi hidup bersama dirimu
Meninggalkan semua yang aku cintai

Jika kau kekasih senangkanlah hidupku
Jangan biar aku begini
Hidupku dalam kerunsingan kasih
Jika kau kekasih yang menyayangi aku
Harus kau mengerti hatiku

Itu hanya apa yang ku impikan
Bilakah kau akan mengerti

Kata hati merayu aku pergi
Meninggalkan dirimu tapi ku tak terdaya
Mengapa kasih, harusku alami?
Setelah aku korban segala-galanya
Sanggupku harungi hidup bersama dirimu
Meninggalkan semua yang aku cintai

Bilakah kau akan mengerti
Kata hati merayu aku pergi
Meninggalkan dirimu tapi ku tak terdaya
Mengapa kasih, harusku alami?
Setelah aku korban segala-galanya
Sanggupku harungi hidup bersama dirimu
Meninggalkan semua yang aku cintaiKasih...

Tuesday, May 09, 2006

My Answers

what were you doing 10 years ago....
dah kawen kot...dah keje,mkn minum kena urus sendiri dah...

what was i doing 1 year ago...
malas nak ingat, xtau maybe x ingat dah kot...

five snacks i enjoy...
1. super ring
2. twisties
3. tart
4. meggie
5. cheese cake

five songs to which the lyrics i know right off the top of my head...
1. Because of you - Kelly Clarson
2. gone - Kelly Clarson
3. My All - Mariah Carey
4. Could i this kiss forever - Whitney Housten
5. Your my everything - Santa Elsmarada

five things i would do if i were a millionaire..
1. pegi haji dengan 1 family
2. beli rumah banglo kat setia negara...senang aku nak bercuti
3. buka semua cawangan barangan berjenama
4. derma ke org2 susah, buat badan kebajikan, bantu orang sakit
5. nak buka airport nama aku sendiri, pastu leh gi bulan

five bad habits...
1. kuat protes
2. mandi malam2
3. suka goyang kaki mase duduk
4. suke cakap "menda gok..."
5. jeles tahap dewa

five things i like doing...
1. suka race
2. suka baca novel
3. suka masak
4. suka makan masakan barat dalam sebulan kena jugak 1x
5. suka kemas, bersih

five things i would never buy, wear or get new again....
1. takde satu pon!!!

five fav toys...
1. enpon
2. laptop
3. pooh
4. pink panther
5. Bear

Tips cinta Mariah Carey buat girl...

1. jangan peduli dengan ugutan2 dari teman lelaki. kalo dia kate 'kalo u sayang i, u mesti blablabla...' gi mampos ngan ugutan sebegitu kerana walaupon korang tak layan ugutan dia tu, dia tetap terhegeh2 kat korang gak hahaha...

2. jangan peduli pada syarat2 yg teman lelaki anda tetapkan. percayalah, kalo korang tak ikut syarat2 yg dia bagi pon, dia tetap nak kat korang gak. saje je dia mengada-ngada tu.

3. bila balak korang dah kantoi chatting ngan girl lain, takyah la korang nak mintak password email dia sebab seblom dia bagi password tu, dia dah delete dah segala bukti2 yg ade thahaha...bodo sgtlah balak korang kalu x delete awal2...

4. jangan rase tercabar sangat bila balak anda sengaja memuji girl lain depan anda. tujuan dia memang saje nak kasi korang panas atau memang sengaja nak bagi korang berkata 'saya lepaskan awak!' thahahaha... so, tunaikan kehendak mereka. lepaskan dia!

5. jangan heran sangat takat balak korang ugut nak kawen ngan orang lain kalo korang xsedia lagi nak kawen mase terdekat thahaha...takut korang kena kebas... lantak la ngan ugutan yg tak seberapa tu. benonyer dia dah gedik2 nak kawen pastu saje nak soh korang cepat2. padehal bukan ade orang lain yg nak kat dia pon thahaha...

kesimpulannyer takyah la korang susah hati ngan karenah terdesak si dia kerana si dia tu pon benonyer terdesak gak thahaha...ikutlah tips ni, sangat munajab buat korang tau...hahahaha

Sunday, May 07, 2006

Pengorbanan

pengorbanan tu salah satu bukti cinta. kadang2 pengorbanan tu leh gak dianggap sebagai kebodohan. tapi dalam percintaan apa yg paling penting cuma pengorbanan. hanya pengorbanan je yg dapat menyelamatkan kepincangan :p

pengorbanan isteri terhadap suami
si isteri bekerja, sama2 cari duit, sama keluar pagi balik malam, sama2 penat dan keletihan. balik keje, suami pulak mintak air la, suh masak la, suh gosokkan baju untuk esok la, pastu siap suruh urut seluruh badan lagik! huh! kalo aku jadik bini, aku terajang je laki aku. tapi mane ade bini yg terajang laki bila laki mintak itu ini. walaupun tu memang tanggungjawab bini tapi si laki tu kene la pk. member tu pon penat gak!

pengorbanan bopren terhadap geprennyer
kadang pompuan ni ngade sket. suke menguji bopren semata-mata nak tengok bopren dia tu cinta kat dia ke tak. ade satu kes hari tu yg awek dia uji dia pura2 kene kidnap pastu nak tengok bopren dia sayang dia ke tak, adui la nyusahkan orang tol! ujian dalam percintaan bukan bopren sesama gepren yg sendiri buat exam. ujian tu Tuhan akan bagi gak nanti untuk menduga sejauh mana kekuatan cinta seseorang tu. jadik korang takyah la susah2 nak uji pasangan memasing. cam cibai je hehehe...


pengorbanan gepren terhadap boprennyer
yg ni biase berlaku. memang statistik dunia membuktikan pompuan lebih banyak berkorban berbanding lelaki. so, kalo dah gitu la kehendaknyer, berkorban la selagi terdaya, kalo dah tak larat, angkat kaki, jalan! settle! tapi jgn salah sangke, bayor bil, bayor kete, sewa umah bopren tu semua bukan pengorbanan tau. sile jangan jadik bodo! hiks...


pengorbanan suami terhadap isteri
aku tak pasti sejauh mana laki telah berkorban. tapi yg pasti, sebagai suami aku rasa laki tak banyak sangat yg berkorban kerana setiap keputusan terletak ditangan dia, bini lak ikut je. dan laki kebiasaannya jugak malas nak buat keputusan untuk bini dia, bior dia buat sendiri keputusan untuk diri sendiri asalkan baik untuk bersama. huh nak wak keputusan utk bini dia, dia pun nak jln tanggungjawab pun dah senget...tp gatal nombor 1..nak 4, sorang pun xlarat nak bg nafkah... jadi, pendapat peribadi aku mengatakan kenapa mesti ada pengorbanan dalam percintaan. kalo bersefahaman, tak perlu la ade pengorbanan dan takde sape yg harus berkorban. nilah perangai laki..tapi bila wife dia maju mulalah...

Saturday, May 06, 2006

4 Faiz



tanggal 6 Mei 2006
lahirlah seorang budak yg cute
n yang pasti dia merupakan frend PLKN aku..
happy besday faiz...
hope dpjg umur,gembira slalu...

Teman Tp Mesra Versi Klate

kawe punyo saing
saing sepermaine
Kemano ado dio sokmo ado kawe
Dio amak come
Jugo baik hati
Dio selalu ado waktu
Untuk bantu kawe

Namun kawe bengong
Ketiko dio ghoyak cinto
De dio jugok kecek
Tuk ingin jadi gewe kawe

Reff :
Bo deh sajo saing nge kawe
Jange mung mitok lebih
Kawe toksey cintai demo
Kito bersaing sajo
saing tapi mesro
kawe meme berkene ko demo
Namun kawe ado gewe doh
Lebih baik kito bersaing
Kito bersaing sajo saing tapi mesro..

Huahuahua...

Thursday, May 04, 2006

Petua Jawab Telefon

Soalan: haloo, may i speak to ina please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis

Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik, nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah,bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

Soalan: haloo ina, buat ape tu?
Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.

Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

Soalan: halloo......
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

Soalan: assalammualaikum...
Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib jawab)

Saturday, April 29, 2006

Xccdnt

malam khamis tu dpt msg dr SAYANG dia ckp
nak tgk tomato accdt kat setiu...tkejut gak,siap tlingkup kete
pastu jumaat ptg p r tgk dia kat hospital KT...
syian plak...dia ok leh jln tp tgn jelah..dekat lenggang tkoyak kulit
tu makan masa gak nak baik..nak tumbuh isi balik...
tpkan nampak tomato cuti ni makin sihat ja...makan byk ek...
tp masa p xbyk sgt ckp dengan tomato...segan lagi...
tahlah kot2 dia thn sakit lagi,mesti xda mood...
bila tanya jwb sepatah,tanya plak jawab sepatah
but i hope tomato cepat sembuh...
ingat jgn bawak kete laju2 lg...bahaya tau..
ni aku pesan kat diri aku n kwn2 aku jugak...

Monday, April 24, 2006

RiNdUUUU

nape nasib aku malang sangat minggu ni ek...
dahlah sabtu ptg hari paling sedih sgt...uwaaa
kucing kesayangan aku mati kena lnggar kete...
sian sgt time dia mati...masa letak ubat kat dia, dia tarik nafas pjg2 sgt...
xsanggup nak tgk...ingat nak p bawak p klinik tp dah umur dia pendek...
mati jugak petang tu...petang tu jugak adik aku p tanam kat belakang rumah...
tinggallah kucing hitam dengan putih ja...tp kesian r kucing hitam,dia dah r
rapat dengan kucing tu..sekarang dah x de kawan...tido sorang2...petang tu
kucing hitam garang gila dah r tgk mata dia berair jaaa...mcm menangis ja...
rindu betul kat kucing tu...tulah aku, time ada depan mata xnak hargai...
bila dah xda tulah baru rasa....