Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

My little Adam Danish Grows Up

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, May 07, 2006

Pengorbanan

pengorbanan tu salah satu bukti cinta. kadang2 pengorbanan tu leh gak dianggap sebagai kebodohan. tapi dalam percintaan apa yg paling penting cuma pengorbanan. hanya pengorbanan je yg dapat menyelamatkan kepincangan :p

pengorbanan isteri terhadap suami
si isteri bekerja, sama2 cari duit, sama keluar pagi balik malam, sama2 penat dan keletihan. balik keje, suami pulak mintak air la, suh masak la, suh gosokkan baju untuk esok la, pastu siap suruh urut seluruh badan lagik! huh! kalo aku jadik bini, aku terajang je laki aku. tapi mane ade bini yg terajang laki bila laki mintak itu ini. walaupun tu memang tanggungjawab bini tapi si laki tu kene la pk. member tu pon penat gak!

pengorbanan bopren terhadap geprennyer
kadang pompuan ni ngade sket. suke menguji bopren semata-mata nak tengok bopren dia tu cinta kat dia ke tak. ade satu kes hari tu yg awek dia uji dia pura2 kene kidnap pastu nak tengok bopren dia sayang dia ke tak, adui la nyusahkan orang tol! ujian dalam percintaan bukan bopren sesama gepren yg sendiri buat exam. ujian tu Tuhan akan bagi gak nanti untuk menduga sejauh mana kekuatan cinta seseorang tu. jadik korang takyah la susah2 nak uji pasangan memasing. cam cibai je hehehe...


pengorbanan gepren terhadap boprennyer
yg ni biase berlaku. memang statistik dunia membuktikan pompuan lebih banyak berkorban berbanding lelaki. so, kalo dah gitu la kehendaknyer, berkorban la selagi terdaya, kalo dah tak larat, angkat kaki, jalan! settle! tapi jgn salah sangke, bayor bil, bayor kete, sewa umah bopren tu semua bukan pengorbanan tau. sile jangan jadik bodo! hiks...


pengorbanan suami terhadap isteri
aku tak pasti sejauh mana laki telah berkorban. tapi yg pasti, sebagai suami aku rasa laki tak banyak sangat yg berkorban kerana setiap keputusan terletak ditangan dia, bini lak ikut je. dan laki kebiasaannya jugak malas nak buat keputusan untuk bini dia, bior dia buat sendiri keputusan untuk diri sendiri asalkan baik untuk bersama. huh nak wak keputusan utk bini dia, dia pun nak jln tanggungjawab pun dah senget...tp gatal nombor 1..nak 4, sorang pun xlarat nak bg nafkah... jadi, pendapat peribadi aku mengatakan kenapa mesti ada pengorbanan dalam percintaan. kalo bersefahaman, tak perlu la ade pengorbanan dan takde sape yg harus berkorban. nilah perangai laki..tapi bila wife dia maju mulalah...

0 conteng disini: