Task dan Pengalaman di Encoral

Hari ni merupakan minggu ke2 aku bekerja di company ni..aku telah mendapat task baru lagi..iaitu buat sistem spms in jsp+java dan sistem spp in jsp+servlet..uwaaaa sistem spp paling aku takot..sbb main dengan servlet kesemuanya..aku mana ada basic servlet..tak pernah buat and study pom..so kenalah faham apa tu servlet..try study sendiri dlu..sistem ni aku akan pergi ke site putrajaya..yang spms ni kat site penjara kajang..so far tak payah ke putrajaya lagi..aku belajar dan buat sistem kat penjara dulu..dah ok baru ke putrajaya..so far spp aku kena study user manual dulu..study dan faham flow dia..ada masa lagi nak faham servlet

kira banyak jugaklah aku belajar..coding makin lama makin susah je supervisor aku kasi..bukan macam aku wak fyp dulu2..berterabur coding, tak ikot susunan..kekekeke..setiap coding kena susun dan bagi komen..aku belajar camne nak tarik file dari server, camne nak ambik data dari server letak dalam local..camne nak import, export data dan banyak lagi....so far, aku masuk ni..tak da lagi staff sini2 marah2 kat aku ke..baiklah..alhamdulillah..takda tekanan sangat..sumtime jelah bila aku lost nak buat coding..tapi so far alhamdulillah..aku harap aku makin maju dalam programming ni..berusaha dania..ni kan target dan impian anda untuk capai apa yang dihajati..jangan pandang ke belakang lagi..dania mampu harungi...akan ku buktikan, insyallah.."kecewa hari ni bukan bermakna kecewa selama-lamanya dan tak boleh berjaya"..chayoookkk....chayooookkk

dania amidala: all da best n success

Comments

Popular Posts